W najbliższych latach czeka nas wysyp samochodów elektrycznych i hybryd
W ciągu najbliższych 4 lat Ford Motor zainwestuje 11 miliardów dolarów i zaoferuje swoim klientom 40 modeli hybryd i samochodów elektrycznych. Jeszcze niedawno koncern zapowiadał inwestycje rzędu 4,5 miliarda USD w ciągu najbliższych dwóch lat. Teraz firma znacząco zwiększa zaangażowanie na rynku pojazdów o alternatywnym napędzie.
Spośród zapowiadanych 40 modeli 16 będzie pojazdami w pełni elektrycznymi, a reszta to hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka. Ford zapowiedział też, że już w 2020 roku w fabryce w Dearborn rozpocznie produkcję hybrydowej wersji popularnego modelu F-150. Niektóre z modeli będą produkowane specjalnie na chiński rynek.
Wpływ na coraz większe zaangażowanie Forda w rynek pojazdów o alternatywnym napędzie mają niewątpliwie działania konkurencji. Toyota, GM czy Volkswagen już wcześniej ujawniły swoje plany dotyczące ekspansji na rynku pojazdów elektrycznych.
GM zapowiada, że do roku 2023 w jego ofercie znajdzie się 20 nowych modeli elektrycznych oraz napędzanych ogniwami paliwowymi. Volkswagen chce do końca 2022 roku wydać 40 miliardów USD na rozwój samochodów elektrycznych, pojazdów autonomicznych i usług z tym związanych. Z kolei Toyota zapowiada, że do połowy przyszłej dekady skomercjalizuje przełomowe akumulatory, które pozwolą na zmniejszenie kosztów produkcji samochodów elektrycznych.
Rozwój samochodów elektrycznych staje się powoli koniecznością. Chiny, Francja, Indie i Wielka Brytania zapowiedziały, że w ciągu najbliższych dziesięcioleci zabronią sprzedaży samochodów napędzanych silnikami spalinowymi.
Komentarze (8)
rahl, 15 stycznia 2018, 14:27
No i fajnie, ale ktoś ktoś musiał przetrzeć szlak(patrz Tesla) a droga pionierów często nie jest łatwa.
Pomimo ciągłych problemów i opóźnień dają radę, trzymam za nich kciuki.
thikim, 15 stycznia 2018, 17:18
Z wdrożeniem takiej produkcji ważne jest aby nie przestrzelić. Parę lat za wcześnie - duże koszty wdrożenia mogą doprowadzić do bankructwa. Parę lat za późno i tort już pokrojony.
Moim zdaniem Tesla przestrzeliła.
Pozostali lepiej się w ten rynek wstrzelą.
rahl, 15 stycznia 2018, 17:48
W przypadku Tesli nie można mówić o "przestrzeleniu" - samochody elektryczne to zasadniczo ich jedyny produkt.
thikim, 15 stycznia 2018, 20:04
A co ma do rzeczy czy jeden czy jeden z wielu? Firmy z jednym produktem potrafią tak samo bankrutować jak i te z wieloma.
Nie jest wcale tak wesoło z tą Teslą:
(wbrew zdaniu z linku cena akcji już nie rośnie):
http://wyborcza.biz/biznes/7,156481,22536075,co-z-ta-tesla.html?disableRedirects=true
rahl, 15 stycznia 2018, 21:43
A ma do rzeczy to, że "przestrzelić" można z nowym produktem odmiennym od swojej normalnej oferty.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale Tesla ma i zawsze miała w ofercie tylko i wyłącznie samochody elektryczne.
dlatego napisałem na początku to: "Pomimo ciągłych problemów i opóźnień dają radę, trzymam za nich kciuki."
P.S. Pogadamy za 2-3 lata
P.S.2 Przypomina mi się jak kilka-kilkanaście lat temu pisali ludzie na temat auto elektrycznych:
1. To się nie przyjmie
2. Zmowa koncernów paliwowych zniszczy to w zarodku
3. Przecież Melexy są użyteczne tylko na polach golfowych
4. Kto będzie taki głupi aby kupić auto elektryczne
5. I gdzie to będziemy ładować (tak samo było przy wprowadzaniu LPG).
itp
P.S.3 Elon Musk od zawsze twierdził, że głównym celem jego działań było pchnięcie rynku we właściwym kierunku, że Tesla, SpaceX itp są narzędziami, które pozwalają mu to zrealizować.
thikim, 15 stycznia 2018, 22:26
Tylko?
Świetnie że pchnie. Ale pchnięcie to jedno a zapewnienie firmie zysków to drugie.
Opóźnienia i problemy to jedno. Straty to inna kwestia.
Zdaje się lepiej im poszło z elektrownią niż z samochodami.
rahl, 15 stycznia 2018, 22:54
Tak
Rozumiesz sformułowanie "narzędzie" ??
W większości przypadków firm na wolnym rynku jedno z drugim jest nierozerwalnie związane, jeśli są opóźnienia i inne problemy to brak zysków co odbija się na kondycji firmy i akcjach.
Tyle, że w przypadku Tesli większość inwestorów to najwyraźniej entuzjaści, którzy podchodzą do tematu ja E.Musk.
ww296, 16 stycznia 2018, 10:36
Tesla jest pionierem. Musk zrobił to, wydaje się że nie tylko dla zysku. A co stanie się dalej z Teslą będzie zależało od dalszych decyzji tej firmy bez względu na dalszy rozwój lub nie tego rynku.