Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym
Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.
Scott Meyer, założyciel i dyrektor Evidonu mówi, że nie ma sprzeczności pomiędzy blokowaniem reklam, a przekazywaniem przemysłowi reklamowemu informacji pomagających w pracy. Wszystko, co jest bardziej przejrzyste i daje ludziom więcej kontroli jest dobre - mówi. Dodaje też, że osoby, które blokują reklamy raczej nie będą na reklamy reagowały, a to znaczy, że Ghostery jest dobrym narzędziem dla obu stron.
Evidon sprzedaje dwie usługi. Dzięki jednej operatorzy witryn mogą sprawdzić, jaki kod i jakiej firmy jest obecny na ich wtrynie oraz jak wpływa on na prędkość ładowania się strony. Druga usługa pozwala agencjom reklamowym na sprawdzenie, na ile powszechny na witrynach jest kod różnych agencji.
Zdaniem Meyera, szczególnie ważne jest pierwsze narzędzie, gdyż właściciele witryn często nie wiedzą, jaki kod reklamowy na nich pracuje. Sposób dostarczania reklam jest niezwykle złożony i dopiero posługując się danymi od użytkowników można zobaczyć, czy agencje reklamowe rzeczywiście robią to, do czego się zobowiązały - stwierdza.
Komentarze (0)