Google - największy lobbysta świata IT
Google stał się największym lobbystą świata IT i trafił na 8. miejsce wśród firm przeznaczających największe kwoty na lobbing w Waszyngtonie. W I kwartale 2012 roku Google wydał na ten cel ponad 5 milionów dolarów, czyli więcej niż łączne wydatki Microsoftu, Apple'a, Facebooka i Amazona w tym samym czasie. W całym 2012 roku firma wydała na lobbying 18,2 miliona dolarów.
Koncern starał się wpłynąć na kształt przepisów imigracyjnych, poprawek do Electronic Communications Privacy Act, przepisów mających utrudnić życie trolom patentowym oraz ustaw mających na celu utrudnienie organom ścigania dostępu do e-maili.
Od 2012 roku szefem zespołu lobbystów Google'a jest Susan Molinari. Jej praca opłaca się koncernowi. To dzięki niej śledztwo, prowadzone przez dwa lata przez Federalną Komisję Handlu, zakończyło się ugodą, w ramach której Google nie poniósł żadnej kary finansowej. Obecnie dla Google'a pracuje 14 lobbystów.
W bieżącym roku Google wydało na lobbing 4,1 miliona USD i znajduje się na 16. pozycji największych lobbistów.
Komentarze (3)
antykwant, 5 czerwca 2013, 21:45
Lobbysta, lobbistów, lobbying. Język Panie Mariuszu nie jest Pana mocną stroną jak widzę.
Poza tym, czy tylko ja postrzegam lobbowanie jako zalegalizowaną formę korupcji?
Jagi, 5 czerwca 2013, 22:15
Też miałem zwrócić uwagę na błędy.
Nie tylko Ty uważasz, że lobbowanie to zalegalizowana forma korupcji. Nie mniej widać po liście spraw, że raczej (przynajmniej w przypadku Google'a) były to sprawy dobre po części nie tylko dla samego Google'a ale dla społeczeństwa też. Chociaż ciekawe jaka była ich postawa jeśli chodzi o Privacy Act.
Mariusz Błoński, 6 czerwca 2013, 10:11
Błędy poprawione, dzięki.