IllumiRoom - gratka dla gracza
Inżynierowie z Microsoft Research udostępnili materiał wideo prezentujący technologię IllumiRoom. Przeznaczona jest ona dla użytkowników konsoli Xbox i pozwala graczowi na "zanurzenie się" w świecie wideo.
IllumiRoom korzysta z czujnika Kinect oraz projektora. Praca rozpoczyna się od wykonania skanu pomieszczenia, w którym znajduje się gracz. Gdy już Xbox wie, jaki jest kształt pokoju i rozmieszczenie mebli, wykorzystuje te informacje do stworzenia w nim wirtualnego świata. Projektor używany jest do rzutowania w pokoju obrazu z gry. Użytkownik widzi zatem główną część rozgrywki na ekranie monitora, a poza ekranem wyświetlane jest to, co się w nim nie mieści.
Oczywiście rzutowanie obrazu można wykonać za pomocą prostego projektora, jednak jego sprzęgnięcie z czujnikiem Kinect dało niezwykłe efekty. W normalnych warunkach w umeblowanym pokoju rzutowany obraz zostałby mocno zaburzony. Jednak Kinect, tworząc trójwymiarową mapę pomieszczenia, umożliwia wyświetlenie obrazu bez zniekształceń. Dzięki Kinectowi, który określa też pozycję i wymiary monitora, projektor nie rzutuje obrazu na sam monitor, zatem nie zakłóca tego, co jest na nim wyświetlane.
Inżynierowie Microsoftu zapewniają, że film został wykonany za pomocą istniejącego systemu IllumiRoom i nie zastosowano w nim żadnych tricków. Widzimy rzeczywisty obraz. Niestety, koncern nie zdradza kiedy i czy w ogóle IllumiRoom trafi do sprzedaży.
Komentarze (2)
antykwant, 11 stycznia 2013, 13:32
Nie mam żadnej konsoli, nie miałem żadnej, poza Pegasusem Ale jeśli ta technologia wejdzie na rynek to na pewno konsolę sobie kupię
Przemek Kobel, 11 stycznia 2013, 15:37
W microsofcie dziwne gry mają na tych iksboksach
http://forum.freegamedev.net/viewtopic.php?t=4028&p=41103