Udostępniono Windows SDK for Kinect
Microsoft udostępnił wersję beta Windows SDK for Kinect. Koncern zapowiedział je w lutym bieżącego roku.
Pakiet zawiera wszystkie konieczne sterowniki, API, przykładowe kody oraz dokumentację dla osób korzystających z C++, C# i Visual Basica. Dzięki niemu można oficjalnie tworzyć oprogramowanie dla Kinecta współpracującego z pecetem.
Wymagania systemowe dla programu to komputer z dwurdzeniowym procesorem taktowanym zegarem o częstotliwości 2,66 GHz, karta graficzna obsługująca DirectX 9.0c, 2 gigabajty RAM, system Windows 7, Visual Studio 2010, .NET Framework 4.0.
Windows SDK for Kinect przeznaczone jest do zastosowań niekomercyjnych, a zatem utworzonych za jego pomocą programów nie można będzie sprzedawać. Wersja dla zastosowań komercyjnych ma ukazać się w późniejszym terminie.
Microsoft informuje jednocześnie, że oprogramowanie wyposażono w Customer Expertience Improvement Program, który automatycznie wysyła do Microsoftu informacje o używanym sprzęcie oraz o sposobie korzystania z SDK for Kinect. Zapewnia przy tym, że dane te nie będą wykorzystywane do zidentyfikowania użytkownika, ani do kontaktowania się z nim.
Komentarze (4)
cyberant, 17 czerwca 2011, 17:25
Trochę dziwne zachowanie, wygląda jak by bali się, że ktoś wymyśli nowatorskie zastosowanie kinecta którego panowie z MS nie przewidzieli, jakiś nowy rodzaj interfejsu, gestów, czegokolwiek. Potem opatentuje to i MS będzie miał zmniejszone zyski.. lub będzie musiał płacić tantiemy za wprowadzenie tej innowacji do swojego systemu. Dlatego tak "dawkują i ograniczają" dostęp programistów do kinecta.
Przemek Kobel, 17 czerwca 2011, 19:45
Youtube jest pełne nowatorskich zastosowań tego urządzenia, a wykorzystywane przy tym oprogramowanie powstało bez łaski MS. Właściwie to bardzo często używano Linuksa. Teraz zatem jest wybór: pisz w środowisku otwartym, albo pisz w zamkniętym, ale pod warunkiem, że dasz się szpiegować. No ale przynajmniej developerzy MS mają w końcu dostęp do sprzętu.
Mariusz Błoński, 18 czerwca 2011, 14:23
Zastanawia mnie, czy jeśli ktoś napisze oprogramowanie dla Kinecta nie korzytając z SDK MS i nie łamiąc żadnych zabezpieczeń, nie robiąc żadnego reverse engineeringu, to czy mógłby je legalnie sprzedawać (oczywiście z zastrzeżeniem, że wtedy MS nie bierze na siebie odpowiedzialności za ew. złą pracę Kinecta).
Przemek Kobel, 20 czerwca 2011, 19:47
Tam nie potrzeba żadnego reverse engineeringu (szczerze mówiąc nie wiem, czemu uważasz tę metodę za "nieczystą"). To po prostu kamerki widzące w świetle widzialnym i podczerwieni plus rzutnik podczerwonych "kropek", służących do obliczenia odległości. Dawno temu coś podobnego zrobiło Sony w aparatach F707/717/828 (hologram AF).