Cząstki kosmiczne dostarczą wskazówek nt. budowy piramid

| Humanistyka
Phil, CC

Już wkrótce międzynarodowy zespół naukowców ma się zająć analizą cząstek kosmicznych z wnętrza Łamanej Piramidy Snofru. Specjaliści liczą, że w ten sposób uda się ustalić, jak ją skonstruowano. Mniej więcej w połowie wysokości kąt nachylenia ścian zmienia się z 54°31' na 43°21', dlatego uważa się, że reprezentuje ona pierwszą próbę zbudowania piramidy o gładkich ścianach.

Mehdi Tayoubi z Heritage Innovation Preservation Institute wyjaśnia, że płytki umieszczone w piramidzie w zeszłym miesiącu zbierały dane nt. mionów.

Skąd biorą się miony? Wysoko nad Ziemią wysokoenergetyczne cząstki promieniowania kosmicznego zderzają się z jądrami gazów atmosfery. W wyniku zderzeń powstają hadrony. Jednym z rodzajów hadronów są mezony, głównie piony. Te z kolei rozpadają się na miony.

Pokonujące pustą przestrzeń miony mogą być pochłanianie lub odbijane przez twarde powierzchnie. Badając ich akumulację, naukowcy mają nadzieję zdobyć dane nt. budowy piramidy Snofru.

W odniesieniu do budowy piramid nie ma pojedynczej, na 100% udowodnionej teorii. Za pomocą nowej technologii chcemy potwierdzić, zmienić lub uaktualnić aktualne hipotezy - dodaje Hany Helal, wicedyrektor Instytutu.

Naukowcy związani z Projektem Skanowania Piramid wyjaśniają, że łączą technologię termiczną z analizą mionów. Tayoubi dodaje, że w ciągu miesiąca powinny rozpocząć się testy w Piramidzie Cheopsa.

Łamana Piramida Snofru miony płytki akumulacja budowa Mehdi Tayoubi Hany Helal