W tym zbieractwie jest Methoda
Amerykańska firma Method zaproponowała swoim klientom nowy rodzaj opakowania. Poza zwykłymi materiałami z segregacji, wykorzystano w nim śmiecie z oceanu. By zrealizować projekt, pracownicy i ochotnicy z Sustainable Coastlines Hawai'i oraz Kōkua Hawai'i Foundation przez 1,5 roku zbierali z hawajskich plaż sztywny, matowy plastik. Część limitowanej serii trafi do wspierających akcję organizacji.
Koniec końców uzyskano materiał tej samej jakości, co polietylen o dużej gęstości (ang. high-density polyethylene, HDPE). Wcześniej Method bazowała na jaskrawych barwach, lecz w przypadku buteleczek na mydło, którym można również umyć naczynia, zdecydowano się zachować plastik w jego naturalnej postaci. Szary kolor to wynik rozdrabniania, mycia i mieszania w czasie recyklingu. Inspiracją dla tekstury opakowania były jeżowce, stąd wypukłości, które rozchodzą się promieniście w kierunku dna. Za sztukę detergentu w odciążającym morskie ekosystemy pojemniku trzeba zapłacić prawie 5 dol.
Komentarze (1)
adamly, 23 października 2012, 20:35
"start to change people's mind" - oby im się udało. Chociaż ceny produktów, mogą odstraszać. Z drugiej jednak strony sugerują one wartość (w tym opakowania).