Podręcznik savoir-vivre'u dla paryżan
By skuteczniej i bardziej uprzejmie zaspokajać potrzeby turystów z różnych stron świata, paryscy taksówkarze czy kelnerzy dostaną specjalny 6-stronicowy podręcznik "Do you speak Touriste?". Zamieszczono w nim powitania w 8 językach oraz wskazówki dot. zwyczajów zakupowych i kultury danego kraju.
Paryska Izba Turystyczna i regionalny komitet turystyki zamówiły ok. 30 tys. egzemplarzy poradnika w pigułce. Kopie trafią do menedżerów hoteli, sprzedawców, kelnerów i taksówkarzy, którzy pracują w pobliżu zabytków, muzeów czy zespołów pałacowo-parkowych. Na celowniku urzędników znalazły się rejony od Sekwany po Montmartre, a także Fontainebleau i Wersal.
Autorzy opracowania twierdzą, że Brytyjczycy lubią, gdy zwraca się do nich po imieniu, a Włosi witają się przez uściśnięcie dłoni. Wertując porady, można się też dowiedzieć, że Amerykanie upewniają się co do ceny, a Brazylijczycy cenią fizyczny kontakt i nocne wypady do miasta. W przypadku Chińczyków, którzy coraz częściej odwiedzają stolicę Francji, wystarczy się ponoć uśmiechnąć i przywitać (oczywiście w języku chińskim).
Akcja przewodnikowa ma zwiększyć szanse Paryża w konkurencji z bardziej przyjaznymi miastami, np. Londynem. Paryżanom szczególnie zależy na wygranej w oczach turystów z krajów wschodzących.
Komentarze (0)