Uber nie likwiduje miejsc pracy, a je tworzy
30 stycznia 2017, 13:29Niewiele aplikacji wywołuje takie kontrowersje jak Uber, która nie podoba się korporacjom taksówkowym na całym świecie. W wielu miastach dochodziło do protestów, Uberem zajmowały się sądy wielu państw. Naukowcy z Oxford University postanowili zbadać, jaki wpływ ma Uber na gospodarkę i wzięli pod lupę działalność Ubera w USA.
Internet, GPS i bankowość w taksówkach
11 maja 2007, 10:12W części nowojorskich taksówek zainstalowano dotykowe wyświetlacze, które znacznie ułatwiają życie pasażerom. Umożliwiają one opłacenie kursu kartą elektroniczną, a podczas jazdy pasażer może sprawdzić, czy na mijanych właśnie ulicach nie znajdują się interesujące go bary, sklepy czy restauracje.
Psychoterapia w taksówce
13 listopada 2014, 13:46Firma taksówkowa ze Szwecji zaproponowała klientom nową usługę - darmową psychoterapię. Od 3 listopada dyżury w Taxi Stockholm miało pełnić 3 terapeutów. Testy zaplanowano na co najmniej tydzień.
Tworzenie mentalnych map zmienia strukturę mózgu
28 października 2015, 10:56Uczenie się tras (tworzenie map mentalnych) zmienia tkankę hipokampa i poprawia jego komunikację z innymi strukturami mózgu biorącymi udział w nawigacji przestrzennej.
Uber czy Lyft to nie przedsiębiorstwa taksówkowe
14 października 2016, 05:29Sąd Apelacyjny dla Siódmego Okręgu orzekł, że firmy takie jak Uber czy Lyft mogą być - z prawnego punktu widzenia - traktowane odmiennie niż przedsiębiorstwa taksówkowe, gdyż oferują inne usługi. Taki wyrok zapadł w sprawie wniesionej do sądu przez Illinois Transportation Trade Association.
Mózg dorosłych bardziej elastyczny niż sądzono
10 grudnia 2011, 07:00Podczas nauki topografii miasta w mózgach londyńskich taksówkarzy zachodzą zmiany strukturalne, które wskazują, że nawet w późniejszym wieku możliwe jest uczenie się, a niewykluczone, iż za pomocą nauki można rehabilitować uszkodzony mózg.
Podręcznik savoir-vivre'u dla paryżan
20 czerwca 2013, 09:44By skuteczniej i bardziej uprzejmie zaspokajać potrzeby turystów z różnych stron świata, paryscy taksówkarze czy kelnerzy dostaną specjalny 6-stronicowy podręcznik "Do you speak Touriste?". Zamieszczono w nim powitania w 8 językach oraz wskazówki dot. zwyczajów zakupowych i kultury danego kraju.