Samsung zapowiada mniej debiutów

| Technologia
Samsung

Samsung, lider na rynku smartfonów, postanowił, że w przyszłym roku zmniejszy liczbę nowych modeli urządzeń. Dotychczas firma była znana z debiutów coraz to nowych smartfonów. W samym tylko 2014 roku do sprzedaży trafiło co najmniej 14 nowych modeli. Jednak większa liczba modeli nie zawsze oznacza większe wpływy. W ostatnim sprawozdaniu finansowym koreański koncern poinformował, że jego wydział urządzeń mobilnych zanotował 74-procentowy spadek dochodu. Dlatego też w przyszłym roku możemy spodziewać się mniejszej liczby debiutów. Nowych telefonów ma być aż o 30% mniej, a Samsung chce lepiej zarządzać procesem projektowym i inżynieryjnym. Firma zapowiada też „zwiększenie liczby komponentów wspólnych dla modeli z niskiego i średniego segmentu rynku”. Firma już w ubiegłym miesiącu zapowiadała „fundamentalną reformę portfolio produktów” oraz „znaczące zwiększenie konkurencyjności na każdym poziomie cenowym”. Chce w ten sposób być bardziej konkurencyjna wobec chińskich producentów, jak Xiaomi czy Huawei.

Koreański koncern musi mierzyć się z konkurencją na wszystkich segmentach rynku. Z jednej strony na jego terytorium wkraczają tani chińscy producenci, z drugiej – na rynku zdominowanym przez phablety Galaxy Note popularność zdobywają iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus Apple'a.

Samsung smartfon