Gry: popularna sieciowa rozrywka

| Technologia

Liczba osób odwiedzających witryny poświęcone grom komputerowym wzrosła w ciągu roku o 17% i osiągnęła niemal 217 milionów. Tak więc w maju 2007 roku 28% mieszkańców Ziemi, którzy mają dostęp do Sieci, odwiedziło tego typu strony. Średnio na jedną osobę przypadało 9 wizyt.

Potencjał witryn oferujących online’owe gry powinien szczególnie zainteresować reklamodawców – uważa Bob Ivins, wiceprezes firmy comScore, która przeprowadziła badania.

Najbardziej popularną witryną tego typu jest Yahoo Games, które w maju przyciągnęło 53 miliony unikatowych użytkowników. Na drugim miejscu uplasowało się MSN Games z 40 milionami użytkowników.

Obie witryny oferują najróżniejsze gry: przygodowe, strategiczne, zręcznościowe, planszowe, logiczne i karciane.

Największy przyrost liczby odwiedzających zanotowała jednak WildTangent Network, amerykańska firma, które daje dostęp zarówno do gier online’owych jak i takich, które można pobrać na dysk twardy. W ciągu roku zanotowała ona 398-procentowy wzrost liczby użytkowników. W maju 2007 odwiedziło ją 11,5 miliona osób. Ponadto każdy z nich odwiedził WildTangent Network średnio 12,2 raza, co jest również lepszym wynikiem niż w przypadku innych stron.

Witryny oferujące gry odnotowują duże różnice w swojej popularności w zależności od rejonu geograficznego. Yahoo Games jest najpopularniejsze w regionie Azji i Pacyfiku (20,9 unikatowych użytkowników) i USA (18,7 unikatowych użytkowników). Natomiast w Europie Yahoo przyciągnęło 8,6 miliona użytkowników, co dało portalowi 4. pozycję.

Na Starym Kontynencie prym wiedzie MSN Games, który jest jednocześnie 1. lub 2. graczem w większości obszarów geograficznych.

Yahoo Games MSN Games WildTangent Network gry Internet