Fajny Microsoft?

| Technologia
wstera2

Najnowszy sondaż Reuters/Ipsos przyniósł niespodziewane wyniki. Badania przeprowadzone wśród 853 respondentów w wieku 18-29 lat wykazały, że Microsoft jest w tej grupie wiekowej postrzegany lepiej, niż przed dwoma laty. Co więcej, poczynił większy wizerunkowy postęp niż Facebook i Twitter.

Koncern z Redmond zawsze był ganiony za to, że nie potrafi stworzyć produktów, które przyciągnęłyby uwagę młodych ludzi. Ostatnio jednak sytuacja najwyraźniej się zmieniła. We wspomnianym sondażu Facebook został określony jako "fajniejszy niż w przeszłości" przez 42% respondentów, Twitter otrzymał 47% takich odpowiedzi, a Microsoft - 50%.

Znaczną część zainteresowania młodych ludzi Microsoftem należy przypisać ostatnim kampaniom marketingowym dotyczącycm tabletu Surface, konsoli Xbox i Kinecta. Jednak uznanie zdobywa też... Windows 8. Jeden ze studentów z University of South California powiedział, że bardzo podoba mu się najnowszy OS Microsoftu, gdyż łatwiej go dostosować do swoich potrzeb i nie jest tak sztywno powiązany z firmą, jak system Apple'a, gdzie musisz kupować same produkty Apple'a. Jeśli chcesz dzwonka do telefonu, nie musisz płacić iTunes. Wiem, że Apple jest fajny, że to obecnie najfajniejsza marka, ale jeśli Microsoft będzie nadal postępował tak, jak dotychczas, myślę, że dużo zyskają.

Apple zachowuje swoją wyjątkowo silną pozycję wśród młodych ludzi. Około 60% badanych stwierdziło, że marka ta jest "fajniejsza" niż wcześniej. Jednak największą karierę robi Android. Równo 70% młodych osób uznało ten system za "fajniejszy" niż poprzednio.

Oczywiście pojęcie "fajny" jest bardzo nieostre i nie pozwala na precyzyjne zmierzenie postrzegania produktów, gdyż trudno jest porównać firmę, jaką jest Apple, z platformą jaką jest Android. Jednak subiektywne opinie i odczucia są bardzo istotnym czynnikiem decydującym o zakupie danego produktu. Jak zauważył analityk Gartnera Michael Gartenberg, wysiłki Microsoftu przyniosły efekty, jednak dopiero się przekonamy, czy 'fajność' przełoży się na decyzję o zakupie.

badanie fajny Microsoft Apple Android