Dziecko łączy nowe słowo z całością
George Hollich, dyrektor Laboratorium Języka Niemowląt na Purdue University, badał 12- i 19-miesięczne maluchy. Chciał sprawdzić, czy ucząc się słowa, będą je kojarzyć z całym 2-elementowym przedmiotem, czy też z jego poszczególnymi składowymi. Okazało się, że małe dzieci łączą nowe wyrazy z całymi obiektami, nawet jeśli można je zdemontować, uzyskując mniejsze części.
Kiedy pokazujemy dziecku psa, zwierzę jest dla niego czymś monolitycznym. Chcąc porozmawiać o jego ogonie czy uszach, musimy się komunikować jednoznacznie i stosować dodatkowe środki wyrazu. Należą do nich np. wskazywanie na określoną część albo tłumaczenie, do czego służy.
Komentarze (2)
dirtymesucker, 20 października 2007, 02:04
ten cały George Hollich sam wygląda jak bobas tylko taki troche po tuningu
waldi888231200, 30 października 2007, 20:44
I dziecko ma rację, bo dopóki uszy są przyrośnięte do psa są psem (wystarczy uszczypnąć by zrozumieć że stanowią całość) . PM
A należy pytać gdzie piesek ma uszko wtedy odpowiedzi będą prawidłowe. ;D