Chwytliwie o chorobach przenoszonych drogą płciową
Matt Wiley zaprojektował serię frisbee ostrzegających przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, np. wirusowym zapaleniem wątroby typu B. Idea działania jest taka, by delikatnie rzucać dyskiem w kierunku przechodniów na kampusie. Gdy dana osoba schwyta nadlatujący przedmiot, usłyszy hasło "Właśnie złapałeś chlamydie".
Dyski są formą mobilnej reklamy społecznej. Forma i kolor eliminują znudzenie czy brak uwagi. Odbiorca odruchowo zapoznaje się z komunikatem, że symptomy chorób przenoszonych drogą płciową pojawiają się późno lub są uznawane za mało istotne i lekceważone. Ponieważ na odwrocie frisbee mają być nadrukowane sugestie odnośnie do dalszego postępowania, np. adres placówki oferującej badania albo nazwa witryny internetowej dot. zdrowia czy planowania rodziny, potencjalny pacjent od razu wie, co powinien zrobić.
Komentarze (2)
radar, 21 lutego 2013, 09:28
Odbiorcy jeszcze lepiej zapamiętaliby przekaz, gdyby zamiast frisbee zastosowano talerze na stołówce. Napis byłby na dnie talerza i pojawiałby się po zjedzeniu zupy... wybierasz ostatnie łyżki, a tam, właśnie złapałeś chlamydie
Dyskutant, 22 lutego 2013, 12:36
Biorąc pod uwagę, że większość ludzi nie wie czym są chlamydie, wizyta sanepidu murowana.