Gry pomagają, Facebook szkodzi

| Ciekawostki
Facebook

Nastolatkowie, którzy regularnie grają w gry online zwykle osiągają lepsze wyniki w szkole, twierdzą naukowcy z RMIT University w Melbourne. Jednak ci, którzy codziennie korzystają z Facebooka czy czatów mają gorsze wyniki. Do takich wniosków doszedł profesor Alberto Posso, który przeanalizował wyniki testów PISA. Testy rozwiązywało ponad 12 000 uczniów w wieku 15 lat. Zebrano też dane dotyczące ich aktywności online.

Uczniowie, którzy niemal codziennie grali w gry online otrzymali średnio o 15 punktów ponad średnią w teście matematycznym i 17 punktów ponad średnią w testach wiedzy ogólnej. Gdy grasz w takie gry musisz rozwiązać różne problemy, by dostać się na kolejny poziom. A problemy te zawierają w sobie niektóre z ogólnych wiadomości i umiejętności, jakie nabywa się w szkole - mówi uczony. Nauczyciele powinni uwzględnić włączenie do programów popularnych gier wideo, o ile nie zawierają one scen przemocy - dodaje.

Okazało się też, że uczniowie, którzy codziennie korzystali z Facebooka lub czata uzyskiwali średnio o 20 punktów mniej od tych, którzy nigdy z mediów społecznościowych nie korzystali. Regularne używanie mediów społecznościowych to - oczywiście - strata czasu, który mógłby zostać przeznaczony na naukę. To może też wskazywać, że osoby, które mają problemy z matematyką czy czytaniem wolą się socjalizować niż zajmować nauką - stwierdza Posso.

gra Facebook PISA wynik test