Nowe przepisy zaszkodzą rynkowi środków homeopatycznych?

| Medycyna
Connecticut

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) opublikowała raport, w którym czytamy, że reklamy produktów homeopatycznych powinny spełniać te same standardy odnośnie stwierdzeń padających w reklamie, co inne towary, których producenci twierdzą, że ich zażywanie jest korzystne dla zdrowia. FTC nie może zakazać sprzedaży produktów homeopatycznych - jedynie FDA (Agencja ds. Żywności i Leków) ma takie uprawnienia - jednak będzie wymagała, żeby na produktach homeopatycznych znalazła się informacja, że brak jest dowodów naukowych, iż produkty te działają oraz że homeopatia opiera się na teoriach z XVIII wieku, które nie są akceptowane przez współczesną medycynę. FTC stwierdziła również, że leki homeopatyczne powinny być regulowane przez FDA równie surowo, co inne leki.

Można się w tym miejscu zastanowić, czy wobec tego producenci homeopatyków mogli kłamać w reklamach? W 1988 roku FDA zawarła z przemysłem homeopatycznym umowę, na podstawie której mógł on sam regulować zasady reklamowania się, pod warunkiem, że na środkach homeopatycznych znajdzie się informacja, iż dane dotyczące tych środków nie były weryfikowane przez FDA. Innymi słowy, producenci środków homeopatycznych zyskali prawo do kłamania.

Homeopatia to potężny biznes. W 2007 roku Amerykanie wydali na środki homeopatyczne 2,9 miliarda USD.

homeopatia reklama przepis