Szybkonudzące się programy
Firma Pinch Media przeprowadziła badania, z których wynika, że co prawda aplikacje dla iPhone'a sprzedają się bardzo dobrze, ale użytkownicy błyskawicznie się nimi nudzą. Z analiz wynika, że wśród osób, które pobrały darmowe aplikacje z App Store, tylko 20% używa ich następnego dnia. Odsetek ten błyskawicznie spada w miarę upływu czasu.
Niewiele lepiej jest z płatnymi aplikacjami. Następnego dnia po zakupie używa ich tylko 30% osób. Również i w ich przypadku im dalej od dnia zakupu, tym rzadziej aplikacje są wykorzystywane. Pinch Media informuje, że miesiąc po zakupie jedynie 5% osób korzysta z programu, na które wydały pieniądze. Znacznie dłużej niż miesiąc używanych jest tylko 1% programów. Najczęściej są to gry.
Komentarze (4)
mnichv10, 24 lutego 2009, 17:26
Co w tym dziwnego, przecież właśnie po to jest marketing.
Gość derobert, 24 lutego 2009, 18:29
To fakt, sam kiedyś miałem taki "wypasiony" telefon z różnymi aplikacjami i tak na prawdę to ściągałem je tylko z ciekawości bo i tak nie były mi potrzebne i bym ich nie używał
waldi888231200, 25 lutego 2009, 11:30
Dowodzi to tego że ludzie sami nie wiedzą czego potrzebują, a nawet są skłonii za to zapłacić.
thibris, 25 lutego 2009, 12:02
Wręcz przeciwnie - oni wiedzą czego potrzebują - dlatego nie korzystają z tych aplikacji. Faktem jest jednak to, że płacą za coś co jest im niepotrzebne.
Jak słusznie i dobitnie napisał mnichv10 - to właśnie potęga marketingu.
Gdyby zrobić badania zasilaczy w domowych pecetach, też doszlibyśmy do ciekawych wniosków. Marketingowcy wciskają coraz mocniejsze zasilacze >500W, chociaż naprawdę wielkości rzędu 400-460W spokojnie wystarczają wszystkim...