Zabawa w kody kreskowe
Japońska firma Design Barcode zaprojektowała serię 30 nietypowych kodów kreskowych o tej samej nazwie. Paski nie zawsze są czarne, poza tym oprócz nich pojawiają się różne elementy, np. postaci czy owoce, nawiązujące do charakteru produktu.
Ponieważ kody nadal mają służyć do automatycznego odczytywania informacji, twórcy upewniają się, że spełniają one wytyczne Instytutu Badania Systemów Dystrybucyjnych. Warunkiem koniecznym jest także przejście odpowiedniej liczby testów.
Design Barcode to znak towarowy, który obecnie przechodzi proces patentowania w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Ze wszystkimi kodowymi pomysłami można się zapoznać na firmowej witrynie.
Komentarze (2)
wilk, 29 grudnia 2013, 17:09
Całkiem fajny pomysł na wizualne ulepszenie nudnych pasków. Ciekawe rzeczy można także robić z kodami QR, które z racji używania kodu korekcyjnego odzyskującego dane, mogą zawierać także drobne elementy graficzne czy kolorystyczne.
Astroboy, 30 grudnia 2013, 17:27
Pewnie fajnie się sprzeda. Jak dla mnie, kod kreskowy, to tylko kod. Z CENĄ.