Puma wschodnia uznana za wymarłą

Fish and Wildlife Service

US Fish and Wildlife Service oficjalnie uznała, że puma wschodnia (Puma concolor couguar) wyginęła. Wydano rekomendację usunięcia jej z listy gatunków zagrożonych. Oficjalny komunikat w tej sprawie opublikowano wczoraj, 2 marca, po przeanalizowaniu dostępnych informacji na temat zwierząt widzianych na wolności.

Puma wschodnia znajdowała się na liście gatunków zagrożonych od 1973 roku. Niestety, nie udało się jej uratować przed człowiekiem.

Specjaliści z FWS stwierdzili, że wszystkie doniesienia, które w ostatnim czasie mówiły o spotkaniu z pumą wschodnią są fałszywe, gdyż błędnie zidentyfikowano gatunek. Spotykano w większości różne gatunki pum południowoamerykańskich, które albo uciekły swoim właścicielom albo zostały przez nich wypuszczone. Inne doniesienia jako pumę wschodnią identyfikowały gatunki żyjące w USA, które migrowały na wschód.

Pracownicy FWS otrzymali 573 odpowiedzi na prośbę o naukową informację dotyczącą ewentualnego występowania pumy wschodniej, przeprowadzili badania literatury amerykańskiej i kanadyjskiej, zwrócili się też z prośbą do władz 21 stanów. Żaden ze stanów nie stwierdził, że ma podstawy do przypuszczeń, iż na jego terenie występuje puma wschodnia. Po przeprowadzeniu badań doktor Mark McCollougs, główny naukowiec FWS odpowiedzialny za badania nad pumą wschodnią uznał, że gatunek ten prawdopodobnie wymarł w latach 30. ubiegłego wieku.

puma wschodnia wymarła Fish and Wildlife Service