Musk zapowiada ponowny start rakiety

| Technologia
SpaceX

Elon Musk zapowiedział, że we wrześniu lub październiku bieżącego roku odbędzie się pierwszy ponowny start rakiety kosmicznej. Firma SpaceX posiada już cztery rakiety, które wystartowały z misją pozaziemską i powróciły na naszą planetę. Jesienią jedna z nich stanie się pierwszą rakietą w historii, która zostanie ponownie użyta podczas startu.

Ostatni udany start i powrót rakiety SpaceX miał miejsce 6 maja. Wtedy to rakieta wystrzelona z Przylądka Canaveral wyniosła na orbitę okołoziemską japońskiego satelitę telekomunikacyjnego JCSAt-14, a jej pierwszy człon wylądował na barce na Atlantyku.

Możliwość ponownego wykorzystania rakiet to kluczowy element obniżenia kosztów misji kosmicznych. Jeszcze do niedawna rakiety wykorzystywano jeden raz i porzucano, by spłonęły w atmosferze lub stały się śmieciami krążącymi wokół naszej planety.
SpaceX nie poinformowało, jaki ładunek wyniesie wspomniana rakieta. We wspomnianym przez Muska terminie firma ma zakontraktowane loty na zlecnie prywatnych firm telekomunikacyjnych oraz lot zaopatrzeniowy na Międzynarodową stację kosmiczną.

rakieta SpaceX Falcon 9