Czekolada zapobiegnie chorobom serca?

29 kwietnia 2008, 09:34

Czy jedzenie czekolady może zmniejszyć ryzyko chorób serca u kobiet z cukrzycą typu 2.? Naukowcy z Uniwersytetu Wschodniej Anglii w Norwich postanowili to sprawdzić i poprosili, by ochotniczki, które przeszły już menopauzę, codziennie przez rok jadły tabliczkę specjalnej czekolady.



Ochłodzenie przez owłosienie

10 stycznia 2008, 12:08

Naukowcy podają różne propozycje, jak poradzić sobie z globalnym ociepleniem. Niektóre, przynajmniej na pierwszy rzut oka, wydają się dość ekscentryczne. Wiele z nich koncentruje się na zjawisku odbicia promieniowania. Zespół Christophera Doughty'ego z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine zaproponował, by wyhodować "owłosione" rośliny, dzięki którym zwiększy się powierzchnia odbijająca.


Szklanka mleka© Stefan Kühnlicencja: Creative Commons

Pij mleko, będziesz wielki

12 kwietnia 2007, 09:02

Jeśli ktoś chce zwiększyć masę mięśniową, białka mleka są do tego celu znacznie lepsze niż soja. Wskazują na to badania naukowców z Wydziału Kinezjologii McMaster University (American Journal of Clinical Nutrition).


© Scott BauerU.S. DoA

Czarna soja zapobiega cukrzycy

26 lutego 2007, 12:17

Jedzenie czarnej soi pomaga obniżyć poziom tłuszczów oraz cholesterolu i zapobiegać cukrzycy.


Kwas foliowy nie tylko dla ciężarnych

25 listopada 2006, 15:18

Brytyjscy naukowcy uważają, że suplementacja kwasem foliowym może zapobiec chorobom serca i udarom.


Jubileusz 75-lecia Polskiej Akademii Nauk