Telewizja ma się dobrze

| Technologia
geoffstokes.net (Geoff Stokes), CC

Pogłoska o mojej śmierci była przesadzona - mogłaby za Markiem Twainem powtórzyć telewizja. Wbrew przewidywaniom wielu osób, rozwój internetu, coraz większa popularność streamingu wideo ani szybko zwiększająca się przepustowość infrastruktury telekomunikacyjnej nie zagroziły istnieniu telewizji. Wręcz przeciwnie, dane z USA wskazują, że tradycyjna telewizja ma się bardzo dobrze i sieć jej nie zagraża.

Przeciętny Amerykanin spędza miesięcznie przed telewizorem 156 godzin, gdy tymczasem oglądanie multimediów za pomocą internetu zajmuje mu jedynie 28,5 godziny. Zwiększa się też przeciętna ilość czasu spędzona na oglądaniu telewizji. W latach 1991-1992 John Smith spędzał przed telewizorem 4 godziny i 6 minut dziennie. W latach 2011-2012 średnia wzrosła do 4 godzin 51 minut. Amerykanie są na tyle przywiązani do telewizji, że tylko w 31 milionach gospodarstw domowych znajduje się 1 odbiornik. Dwa telewizory posiadają 64 miliony gospodarstw, 75 milionów korzysta z 3 odbiorników, a aż 119 milionów - z czterech.

O pozycji telewizji świadczy też rosnąca liczba kanałów. W 2010 roku w USA nadawano 1781 kanałów telewizyjnych. Czterdzieści lat wcześniej było ich 862. Siłę telewizji dostrzegają też reklamodawcy, którzy na zachwalanie swoich produktów za pośrednictwem telewizora wydali 76,6 miliarda USD, a na reklamę internetową przeznaczyli 36,6 miliarda dolarów.

Jak zatem można się przekonać, rozpowszechnianie się internetu nie powoduje spadku zainteresowania telewizją.

telewizja internet