Amazon narusza przez wyszukiwarkę
Amerykański Sąd Apelacyjny dla Dziewiątego Okręgu uznał, że prezentowanie przez Amazona wyników wyszukiwania produktów, których firma nie sprzedaje może zostać uznane za naruszenie znaku handlowego. Sprawa rozpoczęła się od pozwu niewielkiej firmy Multi Time Machine, która produkuje zegarki. Jej przedstawiciele odkryli, że jeśli w wyszukiwarce wpiszemy frazę „Special Ops watch” lub podobną, to wśród wyników znajdziemy odnośniki do Amazona. Problem w tym, że Amazon nie sprzedaje zegarków tej marki. To rodzi przypuszczenia, że firma prezentuje użytkownikom fałszywe wyniki wyszukiwania po to, by skierować ruch z wyszukiwarki na swoją witrynę i zaoferować tam podobne produkty.
Firma MTM twierdzi, że przez postępowanie Amazona traci klientów, którzy za pomocą wyszukiwarki trafiają na witrynę koncernu Bezosa i ostatecznie kupują jeden z sugerowanych tam zegarków. Jako, że firma zarejestrowała dla zegarków nazwę „Special Ops” uważa, że Amazon narusza jej prawa, gdyż używa tej nazwy w odniesieniu do zegarków. Przed dwoma laty firma przegrała sprawę przed sądem okręgowym. Teraz stosunkiem głosów 2:1 wygrała w sądzie apelacyjnym. Zdanie odrębne wyraził sędzia Barry Silverman, który stwierdził, że żaden rozsądny konsument przyzwyczajony do robienia zakupów online nie zostanie wprowadzony w błąd co do źródła produktów.
Teraz Amazon albo zawrze ugodę z MTM albo czeka go pozew przed sądem federalnym.
Komentarze (0)