Kindle Fire napędza Androida

| Technologia
Amazon

Tablety z systemem Android są już niemal tak popularne jak iPady. Część analityków twierdzi, że w bieżącym roku mogą one odebrać urządzeniom Apple'a palmę pierwszeństwa.

Firma Localytics przeprowadziła badania rynku tabletów i stwierdziła, że za sukcesem Androida na tabletach stoi w dużej mierze Amazon. Głównym rynkiem tabletów są Stany Zjednoczone. To tam używanych jest 59% urządzeń z Androidem. Aż 33% amerykańskiego rynku tabletów z Androidem należy do Kindle Fire. Kolejne 10% zajmuje Nook, 9% jest własnością Samsunga Galaxy, a 8 procent - Nexusa 7. Drugim po USA dużym rynkiem jest Wielka Brytania (9% wszystkich sprzedanych urządzeń z tym systemem), następnie Korea Południowa (2%) i Hiszpania (2%). Obywatele wszystkich pozostałych krajów kupili łącznie 31% tabletów z systemem Android.

Zdaniem analityków Localytics, Amazon ma spore szanse na zdominowanie światowego rynku tabletów z systemem Android. Jak widzimy na przykładzie USA urządzenia te cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Jak dotąd aż 89% wszystkich Kindle Fire zostało sprzedanych właśnie w Stanach Zjednoczonych. Niemal cała pozostała część trafiła do Wielkiej Brytanii. Inne kraje nie kupiły nawet 1% tych urządzeń. To wskazuje, że Amazon ma jeszcze dużo do zrobienia i realne szanse na podbój rynku. Jego sukces będzie jednocześnie sukcesem Androida.

Jednak na rynkach poza USA i Wielką Brytanią Kindle Fire wyraźnie przegrywa z urządzeniami Galaxy Samsunga (76% rynku) oraz Nexusem 7 (15% rynku).

Android Kindle Fire tablet