Apple skazane na... reklamę
Brytyjski sąd skazał Apple’a na... publikację reklamy z informacją, że Samsung nie skopiował wyglądu iPada. Reklama ma przez pół roku być widoczna na brytyjskiej witrynie Apple’a. Koncern musi również wykupić reklamę w dziennikach i magazynach.
Sędzia Colin Birss uznał, że jest mało prawdopodobne, by klienci pomylili tablety Samsunga z iPadem. Publiczne twierdzenia, że koreańska firma „ukradła“ wygląd iPada były zatem dla niej krzywdzące. Stąd taki, a nie inny wyrok.
Apple zapowiada odwołanie się, a sędzia Birss wyraził zgodę na skierowanie sprawy do sądu wyższej instancji.
Jeśli wyrok zostanie utrzymany amerykański koncern będzie musiał wykupić reklamę w Financial Times, Daily Mail, Guardian Mobile i T3.
Komentarze (3)
romero, 19 lipca 2012, 16:30
No wreszcie jakiś mądry sąd, który pokazał że nie da się opatentować kształtu prostokąta.
Kiedyś Sony wypuścił telewizory z płaskimi ekranami z niezaokrąglonymi rogami a inni producenci też zaczeli robić takie prostokątne ekrany i wtedy nikt nie twierdził że to kradzież pomysłu. Na dodatek te ekrany były czarne, obawiam się że Apple gdyby mogło toby nawet kolor opatentowali
wilk, 19 lipca 2012, 16:44
I bardzo dobrze, z trollami patentowymi trzeba walczyć ostro.
Voytec, 20 lipca 2012, 03:26
A z 2 strony próbowaliście coś opatentować zanim Wam ukradną pomysł. Powodzenia życzę...