ArcTouch - rewolucyjna myszka Microsoftu?
Do mediów przedostaje się coraz więcej informacji na temat tajemniczego urządzenia Microsoftu o nazwie ArcTouch. Najnowsze z nich sugerują, iż w laboratoriach badawczych koncernu z Redmond powstał jeden z najciekawszych projektów myszki komputerowej.
Projekt ArcTouch jest prawdopodobnie częścią większego programu o nazwie "Mouse 2.0", którego szczegóły badacze Microsoftu zaprezentowali pod koniec ubiegłego roku. W udostępnionym dokumencie jest mowa o wielodotykowych myszkach komputerowych, wykorzystujących różne technologie.
ArcTouch ma być tańszą alternatywą dla kosztownych ekranów dotykowych. Niewykluczone, że jej pierwsza wersja nie będzie wspierała technologii wielodotykowej.
ArcTouch to bezprzewodowa myszka optyczna, pracująca w paśmie 2,4 GHz. Uwagę przyciąga przede wszystkim jej niezwykły futurystyczny kształt. Pośrodku widzimy pasek, który zastępuje tradycyjne kółko, ale spełnia on taką samą rolę.
Największą niespodzianką jest jednak fakt, że kształt ArcTouch można zmienić. Z jednej strony pozwala to na lepsze dostosowanie myszki do dłoni. Z drugiej - użytkownik może całkowicie wyprostować myszkę, otrzymując płaskie urządzenie. Z pewnością ułatwi to transport i przechowywanie ArcTouch. Pojawiają się jednak głosy, że być może po rozprostowaniu będziemy mogli korzystać z urządzenia jak z gładzika znanego z notebooków.
ArcTouch ma ponoć kosztować 70 dolarów.
O tym, w jaki sposób działa urządzenie, ile kosztuje i czym tak naprawdę jest powinniśmy dowiedzieć się w przyszłym miesiącu. Wówczas ma ono zadebiutować na rynku.
Komentarze (7)
Przemek Kobel, 18 sierpnia 2010, 20:05
Każdy, kto miał do czynienia z odtwarzaczem Creative Zen Micro, będzie unikał tego diabelstwa jak ognia.
beetle, 19 sierpnia 2010, 01:01
Jako szczęśliwy posiadacz i użytkownik Creative Zen MicroPhoto nie wiem dlaczego miałbym unikać tejże myszki. Dla mnie zastosowanie dotykowego panelu w tym modelu Creative było bardzo wygodne.
Ale, jak to mówią.. ile ludzi tyle gustów. I bdb. Inaczej byłoby na tym świecie niezwykle nudno
Proton50, 19 sierpnia 2010, 06:39
Pewnie rozgryza problemy i robi dziury w serze.
gravisrs, 19 sierpnia 2010, 08:04
Marketing microsoftu:
1. Zbudować atmosferę tajemniczości (zdradzając parę technicznych innowacyjnych szczegółów wyróżniających produkt).
2. Opłacić paru blogerów, gazetek typu LOGO by zniecierpliwić użytkowników.
3. Zrobić happening w dniu premiery.
4. Wyjdzie tak jak zwykle - patrz Kin One, Ginger, Vista. - fajny design ale usability na poziomie cegły.
Mariusz Błoński, 19 sierpnia 2010, 10:24
Jeśli te przecieki to rzeczywiście ich zagrywka marketingowa, to w końcu poszli po rozum do głowy. W końcu taką strategię od lat stosuje Apple i przynosi im ona olbrzymie korzyści.
Piotrek, 19 sierpnia 2010, 10:51
Zmieniająca kształt? Jeśli nazwiemy zginanie się w pół to owszem, ale to nie za wiele. Kształt urządzenia skazuje go na niepowodzenie. Niewygoda trzymania = niefunkcjonalność.
Przemek Kobel, 19 sierpnia 2010, 11:45
@zuku: Ja też tak myślałem, aż do chwili, kiedy spróbowałem ustawić częstotliwość stacji radiowej. A już bez żartów - ciężko będzie temu wygrać z kółkiem. Trudniej toto wyczuć palcem, nie daje żadnego "feedbacku"... najwyraźniej ważniejsza była forma.