Chrome ma ponad 20% rynku

| Technologia
Google

Po raz pierwszy w historii udziały przeglądarki Chrome na rynku desktopów przekroczyły 20%. W lipcu bieżącego roku należało doń 20,37% rynku.

Liderem pozostaje Internet Explorer, z którego korzystało w lipcu 58,01% użytkowników pecetów. Udziały Explorera utrzymują się na stałym poziomie, z niewielkimi wahaniami. Przez ostatnie trzy miesiące rosły, obecnie spadają. Podobne tendencje widać na przestrzeni dłuższego czasu.

Na trzeciej pozycji uplasował się Firefox. W przypadku przeglądarki Mozilli widać jednak wyraźny trend spadkowy. We wrześniu ubiegłego roku należało doń 18,60% rynku, w październiku 18,70%, a od tamtej pory jej udziały ciągle spadają i wynoszą obecnie 15,08%. Spadki notuje też czwarta na rynku Safari, z której korzysta obecnie 5,16% użytkowników komputerów stacjonarnych oraz Opera. Do norweskiej przeglądarki należy obecnie 0,99% rynku.

Wydaje się, że Chrome jest obecnie jedyną przeglądarką, która zdecydowanie zdobywa rynek. I, co ważne, czyni duże postępy na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Na urządzeniach mobilnych wciąż króluje Safari, jednak jej udziały spadły od września 2013 aż o 10 punktów procentowy i wynoszą obecnie 44,83%. Drugą pozycję zajmuje Android Browser z udziałami wahającymi się w przedziale 21-24 procent, jednak niewykluczony jest trend spadkowy w ciągu najbliższych miesięcy. Wspomniana na wstępie Chrome notuje duże wzrosty. We wrześniu 2013 do przeglądarki tej należało 6,34% rynku mobilnego, a obecnie jest to już 18,03%. Opera Mini utrzymuje swój stan posiadania w granicach 7-8 procent. Pewną tendencję wzrostową widać w przypadku Internet Explorera, lecz na urządzeniach mobilnych przeglądarka ta ma jedynie 2,50% udziałów.

Chrome Internet Explorer Firefox przeglądarka