Konsjerż na Watsonie
Sieć hoteli Hilton współpracuje z IBM-em nad automatycznym konsjerżem wspomaganym przez superkomputer Watson. Maszyna nazwana Connie znajduje się w hotelu Hilton McLean w Virginii. Urządzenie korzysta z Watsona, dzięki któremu rozumie język naturalny i odpowiada na pytania dotyczące hotelu, lokalnych atrakcji turystycznych, restauracji czy usług. Connie wita też gości wchodzących do hotelu. Urządzenie korzysta też z danych firmy WayBlazer, która specjalizuje się w zbieraniu informacji związanych z podróżami. Dzięki temu Connie może udzielić gościowi specyficznych informacji dotyczących planowanej przez niego podróży i wspomóc proces rezerwacji. Dzięki temu, że Connie korzysta z możliwości Watsona, wraz z każdym zadanym pytaniem staje się "mądrzejsza", coraz bardziej udoskonalając swoje informacje i udzielane odpowiedzi.
Connie ma za zadanie wspomagać załogę hotelu, a nie ją zastąpić. Można jednak przypuszczać, że z czasem tego typu maszyny będą postrzegane jako coraz większe zagrożenie dla miejsc pracy zajmowanych dotąd przez ludzi.
Komentarze (1)
Jajcenty, 10 marca 2016, 12:03
Nie ulega wątpliwości. Pytanie brzmi ile pracy potrzeba by utrzymać Watsona. Ja zacznę się martwić jak Watson zacznie robić oprogramowanie czyli małe Watsonki.