Zakupy online coraz bardziej popularne
Firma analityczna ComScore Inc poinformowała, że podczas tegorocznego Czarnego Piątku wartość zakupów online sięgnęła rekordowej kwoty 1,2 miliarda USD. Czarny Piątek to w USA piątek po Dniu Dziękczynienia. Jest to nieoficjalny początek okresu zakupów świątecznych.
Wartość sprzedaży online w Dniu Dziękczynienia i w Czarny Piątek wzrosła o 17,3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Od początku listopada Amerykanie wydali w sieci 20,6 miliarda dolarów. Wiele osób woli unikać tłumów i kolejek w Czarny Piątek. Dokonują zakupów z własnego fotela. W bieżącym roku zrobiła tak rekordowo duża liczba 66 milionów Amerykanów - informuje ComScore.
Narodowa Federacja Handlu Detalicznego szacuje, że wartość sprzedaży od Dnia Dziękczynienia do końca weekendu sięgnęła 57,4 miliarda USD. Przeciętny kupujący, dzięki niższym cenom, wydał w tym czasie 407,02 USD. W ubiegłym roku wydatki na kupującego wyniosły 423,55 USD.
Komentarze (2)
Tomek, 5 grudnia 2013, 14:52
Chyba nic bardziej nie stymuluje gospodarki jak święta.
wreat, 2 marca 2014, 19:12
Dokładnie - święta to najlepszy czas dla wszystkich sklepów. Widać to wyraźnie po tym, jaki tłum w każdym sklepie czy markecie w tym okresie... Dlatego ja z tradycyjnych metod robienia zakupów przedświątecznych zrezygnowałam już jakiś czas temu, zdecydowanie wybieram drogę online. Na ostatnie Boże Narodzenie w ten sposób kupowałam nawet wędlinę, w sklepie . Jak dla mnie - rewelacyjna sprawa, ekspresowe zakupy, dostawa do domu, bez konieczności stania w kolejkach