Zakupy wydłużają seniorom życie

7 kwietnia 2011, 11:50

Zakupy przedłużają życie, a na pewno u Tajwańczyków powyżej 65. roku życia. Dr Yu-Hung Chang z Institute of Population Health Sciences zbadał przypadki 1841 takich osób i stwierdził, że kobiety i mężczyźni, którzy codziennie robią zakupy, żyją dłużej od rówieśników wybierających się po sprawunki raz na tydzień bądź rzadziej (Journal of Epidemiology & Community Health).



© Coolcaesarlicencja: GNU FDL

Niedzielna msza daje więcej szczęścia niż zakupy

1 września 2010, 20:56

Wiele się mówi o tym, że niedzielne zakupy z rodziną zastępują chodzenie do kościoła. Amerykańscy i izraelscy uczeni zbadali dokładniej, co daje kobietom więcej szczęścia i dlaczego. Wyniki są interesujące.


Torba z biustonosza

10 listopada 2006, 11:11

Produkująca bieliznę firma Triumph International Japan wypuściła na rynek biustonosz, który można z łatwością przekształcić w torbę na zakupy. No! Shopping Bag Bra (NO! reji-bukuro bra), bielizna przyjazna dla środowiska, stanowi część akcji zmniejszenia liczby plastikowych reklamówek (jest to główny cel Ustawy o Recyklingu Opakowań i Pojemników, przygotowanej w czerwcu przez japońskich prawodawców).


Pusty brzuch to pusty portfel

23 lutego 2015, 07:54

O tym, że nie należy wybierać się z pustym brzuchem na zakupy, wiadomo nie od dzisiaj. Okazuje się jednak, że jeśli jesteśmy głodni i chodzimy po sklepie to ryzykujemy nie tylko kupnem nadmiernej ilości produktów spożywczych. Głód zwiększa też prawdopodobieństwo zakupu rzeczy innych niż spożywcze.


Zażenowanie: emocja o dwóch obliczach, publicznym i prywatnym

28 października 2015, 14:06

Kupując wstydliwy towar w Sieci, ludzie nadal odczuwają zażenowanie.


Amazon Go - spożywczak bez kas

6 grudnia 2016, 06:13

W Seattle na rogu Seventh Avenue i Blanchard Street otwarto właśnie sklep spożywczy, do którego klienci wchodzą, biorą towar z półki i wychodzą. W Amazon Go nie trzeba ustawiać się w kolejce do kasy


Przywoływanie windy nogą

10 stycznia 2011, 09:49

Japończycy są bardzo praktycznym i pomysłowym narodem. To w Kraju Kwitnącej Wiśni na początku maja ubiegłego roku firma Mitsubishi Electric zainstalowała w nowym biurowcu w Osace windę na 80 osób. Teraz w Fukui zaproponowano pewne nie tylko biurowe rozwiązanie – przycisk na poziomie stóp, który ułatwi życie ludziom dźwigającym zakupy czy pudła.


Ewolucja wpływa na styl zakupów

14 grudnia 2009, 10:47

Strategie zakupowe kobiet i mężczyzn stanowią pokłosie ewolucji. W zamierzchłej przeszłości panie zajmowały się zbieraniem pokarmu (i dlatego teraz umieją odróżnić szalik zielony od turkusowego), a panowie polowali – stąd umiejętność stwierdzenia, czy w centrum handlowym sklep znajduje się na północ, czy na zachód od ruchomych schodów (Journal of Social, Evolutionary, & Cultural Psychology).


© gari.baldi

Przez smutek tracimy pieniądze

9 lutego 2008, 14:11

Na zakupy nie powinniśmy wybierać się, gdy jesteśmy przygnębieni czy smutni. Naukowcy zaobserwowali, że wówczas mamy tendencję do niezwykłej wprost rozrzutności.


Targ uliczny w Aix w Prowansji

Apple - najważniejszy klient

26 lipca 2012, 08:01

Apple nie tylko jest największym klientem przemysłu półprzewodnikowego, ale jego zamówienia rosną szybciej, niż jakiejkolwiek innej firmy. Zdaniem IHS iSuppli koncern wyda w bieżącym roku na zakupy półprzewodników 28 miliardów dolarów