Cykliczne zakupy

30 marca 2009, 09:47

Psycholodzy z Hertfordshire University odkryli, że kobiety wydają więcej, jeśli wybierają się na rundkę po sklepach pod koniec cyklu miesiączkowego. W fazie lutealnej, która obejmuje 12-16 jego ostatnich dni, były bardziej skłonne kupować ponad stan, okazały się także bardziej podatne na impulsywne nabywanie różnych dóbr.



Zakupy na Twitterze

12 lutego 2013, 12:20

American Express wprowadza usługę umożliwiającą dokonywanie zakupów na Twitterze. Wybrany towar można będzie zamówić pozostawając odpowiedni wpis. Technologia Amex Sync pozwala użytkownikom kart American Express na zsynchronizowanie ich z Twitterem


Doładuj na mieście

4 grudnia 2008, 12:57

Amerykańska firma Coulomb Technologies ma zamiar instalować w miejscach publicznych punkty ładowania samochodów elektrycznych. Przedsiębiorstwo zauważyło bowiem, że w przyszłości właściciele samochodów elektrycznych powinni mieć możliwość ładowania ich nie tylko we własnym garażu.


TiVo

Morderca telewizyjnych reklam okazał się niegroźny

8 maja 2010, 10:04

Nowe technologie multimedialne budzą obawy wielu firm, które z mediów czerpią zyski. Czy jednak ten czasem paniczny lęk jest uzasadniony? Badania nad wpływem cyfrowych nagrywarek zdają się przeczyć.


Bezczelna obsługa zwiększa sprzedaż luksusowych marek

29 kwietnia 2014, 09:57

W przypadku luksusowych marek im bardziej niegrzeczna obsługa, tym lepiej idzie sprzedaż - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.


Targ uliczny w Aix w Prowansji

Indywidualiści kupują inaczej

6 czerwca 2007, 09:31

Czy Chińczycy kupują inaczej niż Francuzi? Z pewnością tak. Amerykańscy naukowcy odkryli i opisali różnice w zakresie dokonywania zakupów przez przedstawicieli społeczeństw indywidualistycznych (zachodnich) i kolektywistycznych (wschodnich).


Wirtualny sklep na stacji metra

8 lipca 2011, 10:54

Ubiegłej jesieni należąca do Tesco sieć hipermarketów Home plus wdrożyła w Korei Południowej nową usługę (kampanię zaprojektowała seulska filia agencji reklamowej Cheil) – zakupy w wirtualnym sklepie na stacji metra. Wystarczy wybrać produkt i zeskanować za pomocą smartfonu kod QR. Towary trafiają do e-koszyka, a po uiszczeniu opłaty do domu klienta.


Koreański sposób na marnowanie jedzenia

5 maja 2016, 12:19

Próbując kontrolować narastający problem marnowania żywności, rząd Korei Południowej wdrożył projekt "Płać, ile śmiecisz" (Pay as You Trash). Ludzie muszą oddzielać jedzenie od pozostałych śmieci i wrzucać je do zbiorczego, oczywiście płatnego, kosza.


Tłok odstrasza klientów

21 kwietnia 2009, 11:25

Klienci są przyciągani przez zatłoczone miejsca w sklepie, ale nie są skłonni kupować znajdujących się tam towarów (Journal of Consumer Research).


Patent na anonimowe płatności

18 kwietnia 2013, 10:28

Amazon złożył wniosek o opatentowanie technologii anonimowych płatności mobilnych. Pozwalałaby ona na zapłacenie za zakupy bez konieczności ujawniania sprzedawcy danych osobowych, numeru telefonu czy adresu e-mail


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy