Koniec najdłużej oczekiwanej gry
Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.
Przez lata wydawano kolejne oświadczenia, prezentowano zrzuty ekranowe i opowiadano o samej grze. Coraz częściej zamiast zainteresowania wywoływało to ironiczne uśmiechy. Duke Nukem Forever zdobyło wiele nagród w kategorii "Vaporware", czyli produktu, który nie został ukończony pomimo znacznego przekroczenia terminów jego premiery.
Teraz wiemy, że Duke Nukem Forever nigdy nie powstanie. Producent gry, 3D Realms, właśnie zbankrutował.
Komentarze (10)
pogo, 7 maja 2009, 14:57
no i mamy śliczny przykład tego że oprogramowania nie należy doprowadzać do perfekcji... a jedynie do stanu uzyteczności... dążenie do perfekcji oznacza bankructwo producenta...
czyli jednak to nie był "duke nuken: forever in development" a jedynie "duke nuken: to long in development"
Faja, 7 maja 2009, 15:08
Może właśnie przez bankructwo powstanie. Sprzedadzą cały projekt i będą mieli zysk i część praw.
k0mandos, 7 maja 2009, 15:10
programista, 7 maja 2009, 15:29
Co się stało z tym portalem, coraz więcej plotek i niepotwierdzonych informacji - portal schodzi na psy, tak firma zbankrutowała ale nie ma jeszcze oficjalnego komentarza w sprawie DNF, a zwłaszcza że nie powstanie.
thibris, 7 maja 2009, 19:48
Nie powstanie w 3D Realms - to jest pewne Sama gra ma już tak obitą markę, że tylko jakaś naprawdę mocna firma mogłaby się wziąć za zrobienie nowego Duke`a.
Nie sądzę też, żeby twórcy dążyli do perfekcji i to było winą ich upadku. Po prostu słabe wyczucie czasu, słaba mobilizacja do ukończenia projektu. Ile razy można zmieniać silnik graficzny w jednej produkcji ? Na licencje, szkolenia, wdrożenie i produkcję na każdym silniku pewnie poszły miliony. W tym czasie potrafili zrobić bardzo dobre PREY i jakoś nikt nie zarzucał mu braku perfekcji. Gdyby zamiast PREYa dokończyli Księcia, nie byłoby dzisiaj kłopotów...
wilkoquak, 8 maja 2009, 22:06
na prawdę wierzycie, że DNF na prawdę powstawał? ;]
thibris, 8 maja 2009, 22:18
Czasami widywano screeny, lub jakieś filmiki z dość grywalnej wersji - coś powstawać musiało. W jakich bólach, i jak powoli to już inna kwestia
wilk, 9 maja 2009, 02:30
Gdyby nie zmieniali cztery razy silnika graficznego, to może kiedyś by się wyrobili...
wilkoquak, 11 maja 2009, 13:38
heh szczerze mówiąc to wątpię, czy to kiedykolwiek powstawało a same screeny to nie jest problem zmajstrować
wilk, 11 maja 2009, 15:11
Ale były też przynajmniej dwa filmiki z gry, w tym ostatni zapewne do portfolio Bryana Brewera już po zamknięciu 3D Realms. 12 lat developingu to faktycznie szmat czasu, ale winę raczej ponosi też ich taktyka zmieniania engine gry. Kombinowali z engine Quake I, Quake II, Unreal, Unreal 2.0, przemknął się też Doom 3. :] Gdyby byli bardziej zdecydowani, to dawno ludzie by już w nią grali. Np. stary cRPG Stonekeep powstawał 5 lat, budżet wzrósł z 50 tys. do 5 mln. dolarów, a jakoś potrafili wydać pełną grę...