Facebook będzie testował paywalla

| Technologia
Facebook

Facebook informuje, że prowadzi wstępne rozmowy z wydawcami na temat wprowadzeniu modelu subskrypcyjnego w serwisie społecznościowym. Dzień wcześniej informacje o planach Facebooka ujawnił The Wall Street Journal. Wprowadzone przez serwis mechanizmy prawdopodobnie pozwolą wydawcom na tworzenie paywalli facebookowym Instant Access i przekierowanie użytkownika do głównej witryny danego medium, gdzie internauta będzie mógł zamówić cyfrową subskrypcję.

Instant Access pozwala wydawcom na bezpośrednie publikowanie swoich treści w aplikacji Facebooka. Cambpell Brown, odpowiedzialny w Facebooku za współpracę z wydawcami treści, przyznaje, że firma już od dłuższego czasu pracuje nad modelem subskrypcyjnym. Teraz jest on gotowy, a dzięki niemu wydawcy zyskają dostęp do danych pozwalających im sprawdzić, jakim zainteresowaniem cieszył się dany tekst na Facebooku w porównaniu z ich własnymi witrynami mobilnymi.

Testy facebookowego paywalla rozpoczną się w październiku. Tymczasem akcje Facebooka zyskały na wartości 0,79% i na zamknięciu sesji kosztowały 164,14 USD.

Facebook wydawca paywall