Gramofon z tektury

| Ciekawostki
Larry Goldstein; Art Director: Andrew McKinley; Copywriter: Geoff Dawson; Client: GGRP Sound

Grey Vancouver, studio reklamowo-PR-owe z Kanady, zaprojektowało dla swojego klienta – muzycznej firmy producenckiej GGRP Sound, ciekawą okładkę płyty. Tekturowe opakowanie można z łatwością przekształcić w gramofon.

Larry Goldstein; Art Director: Andrew McKinley; Copywriter: Geoff Dawson; Client: GGRP Sound Larry Goldstein; Art Director: Andrew McKinley; Copywriter: Geoff Dawson; Client: GGRP Sound

Na brzegu falistego kartonu przyklejono igłę. Wystarczy więc odpowiednio rozłożyć pudełko, aby poruszając ołówkiem, odtworzyć singiel z prędkością 45 obrotów na minutę. W uproszczonej wersji adaptera na wyposażeniu nie ma głośników. Igła przenosi po prostu drgania na ustawioną pionowo tekturę. O dziwo, jakość dźwięku jest całkiem dobra.

Griffiths, Gibson and Ramsay Productions (GGRP) już od kwietnia zeszłego roku rozsyłało oryginalny materiał promocyjny do kanadyjskich i amerykańskich agencji reklamowych. Spotkał się on ze sporym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem, zwłaszcza że na winylu nagrano opowiadanie dla dzieci pt. "A town that found its sound".

Geoff Dawson, zastępca dyrektora Grey Vancouver, opowiada, że przed opracowaniem ostatecznej wersji kartonowego gramofonu wypróbowano wiele materiałów i rozwiązań. Istnieje wiele analogii między GGRP i winylem. I firma, i płyta mają długą historię, wahania w popularności, reprezentują także prawdziwą kreatywność w dziedzinie dźwięku.

GGRP Sound Grey Vancouver opakowanie okładka tektura gramofon materiał reklamowy