Google zarabia więcej na iPhone niż na Androidzie
Z dokumentów przedstawionych przez Google’a w sporze sądowym, który firma toczy z Oracle’em, wynika, że Google więcej zarabia na iPhone niż na Androidzie. W latach 2008-2011 reklamy wyświetlane na urządzeniach z Androidem oraz aplikacje na ten system przyniosły wyszukiwarkowemu gigantowi 550 milionów dolarów. Tymczasem iPhone, który korzysta z Google Maps oraz wyszukiwarki Google’a zarobił dla koncernu Page’a i Brina około 2 miliardów USD.
Z obliczeń wynika, że średnio jedno urządzenie z Androidem generuje dla Google’a nieco ponad 10 dolarów rocznie. To niewielka kwota w porównaniu np. z pecetami. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę komputerów osobistych i wpływ Google’a to łatwo obliczymy, że na każdym pececie koncern zarabia około 30 USD rocznie. Kwota ta jest w rzeczywistości wyższa, gdyż nie wszystkie komputery są podłączone do internetu i nie wszystkie korzystają z Google’a.
Spór pomiędzy Oracle’em a Google’em dotyczy rzekomego naruszenia przez Android patentów i praw autorskich Oracle’a dotyczących języka Java.
Proces ma rozpocząć się 16 kwietnia.
Komentarze (0)