Kto jest lepszy od Google'a?
Pomimo, że microsoftowy Bing to najmniej popularna z "Wielkiej Trójki" wyszukiwarek, okazuje się, że jest ona znacznie lepszym medium reklamowym, niż jej główni konkurenci - Yahoo! i Google. Jednak i tak całą "Wielką Trójkę" na głowę bije AOL.
Firma Chitika dostarcza dane dotyczące efektywności wyszukiwarek jako medium reklamowego. Obecnie wyszukiwarki zarabiają nie na samym wyświetlaniu reklam, ale na kliknięciach w nie. Wskaźnikiem efektywności jest tutaj wartość CTR (click-through rate), która pokazuje, jaki procent wyświetleń reklamy kończy się kliknięciem.
Z danych Chitiki wynika, że wartość ta dla Binga ciągle rośnie. W lipcu CTR wyszukiwarki Microsoftu był o 50% lepszy niż CTR Google'a. Obecnie jest ona aż o 77% lepsza. Jeszcze lepiej radzą sobie Ask (CTR o 79% wyższe niż Google'a) oraz AOL (154% lepiej).
W okresie badanym przez Chitikę Google wyświetlił 113.332.938 reklam i zanotował 1.115.452 kliknięcia, co daje CTR na poziomie 0,98%. W tym samym czasie na 9.972.035 wyświetleń Yahoo! zanotowało 136.506 kliknięć (CTR 1,37%), Bing pokazał użytkownikom 7.741.724 reklam notując 134.536 kliknięć (CTR 1,74%). Rekordzistą pozostaje AOL z 42.597 kliknięciami na 1.706.858 wyświetleń z CTR 2,50%. Jak zauważył Daniel Ruby, dyrektor Chitiki, najbardziej cennym pod względem finansowym użytkownikiem jest osoba przekierowana właśnie z AOL.
Komentarze (7)
czesiu, 8 grudnia 2009, 17:47
A ja nadal wolę 1% zakupów od googla niż 10% z AOL - problem podobny do sytuacji z Murdochem - ludzie lecą na "słupki" zamiast na ilość sprzedanych produktów. Powtórzę pytanie: jaka skuteczność sprzedaży jest lepsza 30% z 1000 czy 80% z 100? (w tym samym czasie, tego samego produktu)
nemway, 8 grudnia 2009, 21:01
tylko, że dla reklamodawców równie ważne są koszty reklamy, a reklama w google nie jest wcale taka tania jak się wydaje. Sama korzystałam przez pewien czas z AdWords i po mniej więcej pół roku zrezygnowałam, bo w stosunku do poniesionych kosztów zysk był bardzo niewielki. Dużo lepsze efekty przyniosło wypozycjonowanie strony :-)
mirek19930, 8 grudnia 2009, 21:08
To poklikajmy w AdWordsy z boku strony moze cos wspomozemy Googla i Kopalnie
czesiu, 8 grudnia 2009, 21:13
Wszystko zależy od marży i kosztu produktów, które oferujesz - poza tym koszty reklamy ponosisz nie ty, a kupujący, pytanie tylko czy po podniesieniu ceny o X produkt nadal będzie konkurencyjny.
w46, 9 grudnia 2009, 09:39
Jeśli liczy się wyłącznie współczynnik kliknięć to łatwo pobić AOL, wystarczy wyszukiwarka która będzie składała się z samych reklam i wyszukiwała tylko i wyłacznie strony swoich klientów ;-) CTR nie do pobicia ... tylko czy kliknięcie jest równoznaczne z dokonaniem zakupu ?
pogo, 10 grudnia 2009, 10:25
z tą metodą na same reklamy jest jeszcze jden problem
jak wyświetlisz na stronie 20 reklam to potencjalny user kliknie tylko w jedną znich... więc CTR będzie 5%.. do tego dolicz wyszukania które nie zakończą się żadnym kliknięciem i okazuje się że jesteś mniej wiecej na poziomie AOLa...
Przemek Kobel, 10 grudnia 2009, 12:09
Ja tu widzę korelację między tymi statystykami a zaawansowaniem użytkownika. AOL to operator (w luźnej interpretacji) takiej ichniej neostrady. Wczoraj mieliśmy przeprawę z użytkownikiem tejże... Ponadto wypadałoby obejrzeć jak poszczególne serwisy odróżniają reklamę od nie-reklamy.