Groupon uznany winnym wielu naruszeń

| Technologia
Groupon

Jeszcze niedawno wydawało się, że Groupon będzie kolejną wielką gwiazdą internetu. Jednak coraz częściej partnerzy serwisu skarżyli się na jego działanie. Teraz ich zastrzeżenia znalazły oficjalne potwierdzenie. Brytyjskie Office of Fair Trading (OFT) przeprowadziło śledztwo, na podstawie którego stwierdziło, że Groupon jest winien masowych naruszeń praw konsumenta. Naruszenia związane były z cenami, sposobem reklamowania i nieuczciwymi klauzulami w umowach.

O wszczęcie śledztwa przeciwko Grouponowi poprosił w grudniu urząd nadzorujący rynek reklamowy - Advertising Standards Authority. Stwierdził on, że w ciągu niecałego roku firma ponad 50 razy złamała prawo dotyczące reklamy.

OFT stwierdził m.in., że Groupon fałszywie informuje co do oszczędności wynikających z zakupów grupowych, nie bierze pod uwagę możliwości współpracujących z nim firm, tak że nie są one w stanie wykonać tylu zamówień ile sprzedał Groupon, a klienci mają zaledwie 24 godziny na podjęcie tak ważnych decyzji jak np. poddanie się laserowej korekcji wzroku. Ponadto zarzucono firmie, że popełnia błędy w opisach swoich ofert, szczególnie gdy są one po raz pierwszy prezentowane i nie uwzględnia w ich opisach tego, co o towarze i usłudze mówią dostarczające ich przedsiębiorstwa. Szczególnie dotyczy to produktów związanych ze zdrowiem i urodą.

OFT dało Grouponowi trzy miesiące na zmianę swojego postępowania.

Groupon naruszenia Office of Fair Trading