Zune sprzedaje się dobrze

| Technologia

NPD Group informuje, że Zune – multimedialny odtwarzacz Microsoftu, który zadebiutował przed zaledwie kilkoma tygodniami – jest w USA drugim najlepiej sprzedającym się urządzeniem tego typu. Pomiędzy 14 a 18 listopada Zune stanowił 9% wszystkich sprzedanych odtwarzaczy, a urządzenia Apple’a – 63%. SanDisk, który zwykle zajmuje drugą pozycję, z 8-procentowym udziałem spadł na trzecią.

NPD Group nie brało jednak pod uwagę dwóch istotnych czynników: sprzedaży związanych z okresem świątecznym Dnia Dziękczynienia oraz wyników sprzedaży w Wal-Mart, Amazonie i Apple Store.

Mimo to Ross Rubin, analityk NPD, stwierdził: Jak na nowe urządzenie, na temat którego ukazało się niewiele recenzji, a zawarte w nich opinie były bardzo różne, do tego urządzenie niekompatybilne z wiodącym sklepem muzycznym (iTunes) i innymi istniejącymi sklepami, jest to dobry wynik.

Zune dostępne jest w trzech wersjach kolorystycznych. Urządzenie wyposażono w 3-calowy wyświetlacz, dysk twardy o pojemności 30 gigabajtów, radio FM oraz, czym nie mogą pochwalić się konkurenci, łączność Wi-Fi umożliwiającą szybką wymianę plików pomiędzy użytkownikami. Odtwarzacz sprzedawany jest w cenie 249 dolarów.

Michael Gartenberg, analityk z JupiterResearch, zastanawia się, czy Microsoftowi uda się utrzymać tak dobrą sprzedaż. Miłośnikom gadżetów można sprzedać 50 000 sztuk byle czego. Pozostaje pytanie, czy za rok produkt Microsoftu będzie równie konkurencyjny jak teraz.

Microsoft Zune odtwarzacz MP3 Apple