Słaba sprzedaż tabletu Surface

| Technologia
Microsoft

Osoby sceptycznie oceniające rynkowe szanse tabletów Microsoftu prawdopodobnie miały rację. Dotychczas koncern z Redmond sprzedał 1,5 miliona tych urządzeń. Nabywców znalazło 1,1 miliona Surface RT (sytem Windows RT i platforma ARM) oraz 400 000 Surface Pro (Windows 8 i platforma X86). Sprzedaż Surface'a RT rozpoczęto pod koniec października ubiegłego roku, a Surface Pro zadebiutował w lutym 2013 roku.

Można wymienić kilka powodów małej popularności tabletów z Redmond. Z pewnością są to stosunkowo wysoka cena, niewielka liczba aplikacji w porównaniu z platformami iOS i Android oraz nowy interfejs użytkownika.

Rick Sherlund, analityk z Nomura Equity Research, uważa, że sytuacja może poprawić się w drugiej połowie roku. Jego zdaniem potrzeba czasu, by Microsoft obniżył cenę i zaoferował nowe udogodnienia, użytkownicy zaczęli przyzwyczajać się do interfejsu, a na rynek trafiło więcej aplikacji. Sherlund mówił jednak o Surface Pro. Perspektywy tabletu Surface RT są raczej nienajlepsze. Samsung ogłosił, że rezygnuje z dalszej produkcji swojego Ativ Tab operatego na systemie Windows RT, gdyż urządzenie słabo się sprzedaje. Poza produktem Microsoftu tylko trzy urządzenia - Asus VivoTab RT, Dell XPS 10 i Lenovo IdeaPad Yoga 11 - korzystają z Windows RT. Większość producentów nie stworzyła i nie ma zamiaru tworzyć urządzeń z systemem Windows RT.

Surface RT Surface Pro Microsoft Windows RT Windows 8