Słaba sprzedaż tabletu Surface
Osoby sceptycznie oceniające rynkowe szanse tabletów Microsoftu prawdopodobnie miały rację. Dotychczas koncern z Redmond sprzedał 1,5 miliona tych urządzeń. Nabywców znalazło 1,1 miliona Surface RT (sytem Windows RT i platforma ARM) oraz 400 000 Surface Pro (Windows 8 i platforma X86). Sprzedaż Surface'a RT rozpoczęto pod koniec października ubiegłego roku, a Surface Pro zadebiutował w lutym 2013 roku.
Można wymienić kilka powodów małej popularności tabletów z Redmond. Z pewnością są to stosunkowo wysoka cena, niewielka liczba aplikacji w porównaniu z platformami iOS i Android oraz nowy interfejs użytkownika.
Rick Sherlund, analityk z Nomura Equity Research, uważa, że sytuacja może poprawić się w drugiej połowie roku. Jego zdaniem potrzeba czasu, by Microsoft obniżył cenę i zaoferował nowe udogodnienia, użytkownicy zaczęli przyzwyczajać się do interfejsu, a na rynek trafiło więcej aplikacji. Sherlund mówił jednak o Surface Pro. Perspektywy tabletu Surface RT są raczej nienajlepsze. Samsung ogłosił, że rezygnuje z dalszej produkcji swojego Ativ Tab operatego na systemie Windows RT, gdyż urządzenie słabo się sprzedaje. Poza produktem Microsoftu tylko trzy urządzenia - Asus VivoTab RT, Dell XPS 10 i Lenovo IdeaPad Yoga 11 - korzystają z Windows RT. Większość producentów nie stworzyła i nie ma zamiaru tworzyć urządzeń z systemem Windows RT.
Komentarze (5)
gravisrs, 16 marca 2013, 17:32
Niestety, jeśli Microsoft chce wepchnąć w nasycony tą kategorią urządzeń rynek, to musi dostosować się do panujących standardów (Android na Surface ;]) inaczej nie ma szans. Windows 8/RT wypada pod wieloma względami gorzej niż konkurencja i nie ma imho szans na przebicie. Oliwy do ognia dolewają developerzy softu i sprzętu którzy mają dość tworzenia wszystkiego na 2 platformy, a tu jeszcze coś nowego..
DonPedro69, 16 marca 2013, 19:34
Jakoś mnie to nie dziwi, a wręcz cieszy. Krzyżyk na drogę
pogo, 16 marca 2013, 19:40
RT to rzeczywiście problem... ale 8 to jest ten sam system co na desktopach z tego co się orientuję, więc i soft ten sam.
TrzyGrosze, 16 marca 2013, 20:10
Wszystko jest względne.
"Komputer Świat" wyświetla taki tytuł:
"Surface Pro sprzedaje się lepiej niż oczekiwano?
Droższa wersja tabletu od Microsoftu sprzedaje się całkiem nieźle"
Przemek Kobel, 18 marca 2013, 09:48
Ja bym nie ufał źródłom, które zdania oznajmujące kończą znakiem zapytania. A co do samego sprzętu - można śmiało założyć, że to jest urządzenie, dla którego stworzono Win8. Podejrzewam, że wśród tzw. partnerów MS narasta poczucie, że od tej ogromnej przecież kostrukcji (chodzi mi o cały "ekosystem") należy się jak najszybciej i jak najbardziej oddalić.