Verizon kupił Yahoo!

| Technologia
Yahoo!

Przed ośmioma laty emocjonowaliśmy się walką Microsoftu o przejęcie Yahoo!. Koncern z Redmond chciał kupić niegdysiejszą gwiazdę internetu za niemal 50 miliardów dolarów. Microsoft nie zrealizował swoich planów, a teraz to, co pozostało z Yahoo! zostało kupione przez Verizon za 4,83 miliarda USD.

Verizon, nabywając Yahoo! chce wzmonić swój dział reklamy i mediów. W ubiegłym roku za 4,4 miliarda USD koncern kupił AOL. Teraz wzbogaci swoją ofertę o technologie reklamowe, wyszukiwarkę, system pocztowy i komunikator Yahoo. "Najważniejsza tutaj jest skala, którą zapewnia nam Yahoo!" mówi CNBC Marni Walden odpowiedzialna w Verizonie za innowacje i nowe rynki. Pani Walden dodaje, że dzięki przejęciu liczba użytkowników korzystających z usług Verizona zwiększy się z milionów do miliardów.

"Dla Yahoo! to koniec dekady złego zarządzania. To kontynuacja strategii Verizona, który chce zostać znaczącym graczem na rynku bezprzewodowego internetu. To z kolei pozwoli Verizonowi na przejście z regulowanego rynku telekomów do rosnącego rynku nieregulowanego" - zauważa analityk Roger Entner.

Transakcja zostanie zakończona prawdopodobnie na początku 2017 roku. Yahoo przestanie istnieć jako niezależna firma. Obecnie posiada ona 15% udziałow w chińskiej Alibaba Group Holding oraz 35,5% w Yahoo Japan Corp.

Transakcja z Verizonem nie obejmuje gotówki należącej do Yahoo, udziałów w Alibabie oraz Yahoo Japan, obligacji zamiennych, mniejszych udziałów i mniej istotnych patentów.

Obecnie kapitalizacja rynkowa Yahoo wynosi około 38 miliardów USD. Kapitalizacja rynkowa udziałów Yahoo! w Alibaba i Yahoo Japan to około 40 miliardów USD.

Verizon Yahoo przejęcie