Im cieplej, tym taniej
Agencja marketingowa Momentum Madrid zainstalowała w 18 miejscach w Hiszpanii inteligentne automaty z napojami, które przy wzrastającej temperaturze dają zniżki na napój Limon & Nada.
Automaty znajdują się głównie w parkach wodnych i w pobliżu atrakcji turystycznych. Mają działać od lipca do września. Na wyświetlaczu przez cały czas widnieją aktualna temperatura i rabat. Zakresy temperatury i związane z nimi ceny ustala się w punkcie sprzedaży, dlatego są one specyficzne dla poszczególnych maszyn, zamierzenie było jednak takie, aby przy każdym "kroku" temperaturowym zaproponować klientom ok. 30-proc. zniżkę. W ten sposób przy temperaturze do 25 st. Celsjusza za 330-ml puszkę trzeba by np. zapłacić 2 euro, kiedy słupek rtęci pokaże 26-29°C - 1,4 euro, a przy upałach powyżej 30°C już tylko euro.
Stworzeniem oprogramowania zajęła się firma Varadero Software Factory. Automaty są podłączone do sieci teleinformatycznej, z której otrzymują informacje o lokalnej temperaturze i polecenie odpowiedniej zmiany ceny.
Komentarze (3)
nantaniel, 17 lipca 2012, 08:51
Czyli to jest zwykły automat z napojami, w którym można zdalnie zmieniać cennik - i wcale nie musi ta zmiana być spowodowana temperaturą.
Belisariusz, 17 lipca 2012, 10:31
A co to ma na celu?????
Anna Błońska, 17 lipca 2012, 13:29
Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze Tutaj, o zwiększenie sprzedaży w gorące dni. A że słodkie napoje nie gaszą raczej pragnienia, to po jednej puszce kupuje się następną itepe, itede. Interaktywny z pozoru automat przyciąga uwagę i już sam ten fakt zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.