iOS - system dla bogatszych
Analiza 280 milionów wpisów na Twitterze ujawnia, że z systemu Android korzystają przede wszystkim ubożsi mieszkańcy krajów rozwiniętych. Zjawisko takie jest szczególnie dobrze widoczne w USA.
Wpisy pochodzące z Manhattanu, gdzie mediana dochodów wynosi 67 000 USD, są wykonywane przede wszystkim z iPhone'a. Tymczasem wpisy z należącego do nowojorskiego obszaru metropolitalnego Newark (mediana dochodów 17 000 USD) powstają głównie za pomocą telefonów z Androidem. Różnice widać nawet na bogatym Manhattanie, gdzie mieszkańcy West Village i East Village korzystają z Twittera używając iPhone'ów, a mieszkańcy Chinatown i Lower East Side – urządzeń z Androidem. Podobny podział widoczny jest w innych amerykańskich wielkich miastach.
Do podobnych konkluzji prowadzi analiza zachowań użytkowników. Wśród tych, którzy za pomocą tabletów odwiedzają sklepy internetowe użytkownicy iPada stanowią 87%, a Androida – 11%. Średnia wartość składanego zamówienia wynosi 155 USD dla iPada oraz 110 USD dla Androida. Wśród użytkowników odwiedzających sklepy za pomocą smartfonu właściciele iPhone'ów stanowią 60%, a urządzeń z Androidem – 39%. Tutaj jednak to użytkownicy Androida wydają więcej, bo 136 USD wobec 126 USD w przypadku posiadaczy iPhone'ów. Użytkownicy urządzeń Apple'a znacznie częściej dokonują zakupów niż posiadacze innego sprzętu.
Specjaliści od marketingu dobrze wiedzą, jak wygląda sytuacja. Dla nich użytkownik Androida jest 2-4 razy mniej warty niż użytkownik iOS-a. Właściciel urządzeń Apple'a wydaje 4-krotnie więcej na dobra wirtualne (głównie gry) oraz 2-krotnie więcej na towary fizyczne niż posiadacz urządzeń z Androidem.
Jeśli wyjrzymy poza USA przekonamy się, że podobne trendy widać w innych częściach świata. We Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii czy Rosji posiadacze iOS-a wydają znacznie więcej niż właściciele Androida. Inaczej jest w bogatych krajach azjatyckich oraz w Chinach. Wśród bogatych azjatyckich krajów jedynie w Hongkongu i Singapurze widać przewagę przychodów z urządzeń z iOS-em. Tajwańczycy i Japończycy wydają więcej pieniędzy za pośrednictwem urządzeń a Androidem, a system ten niemal całkowicie dominuje w przychodach w Korei Południowej. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że Apple stosunkowo niedawno zainteresował się rynkami azjatyckimi, zatem sytuacja może ulec znaczącej zmianie.
Komentarze (3)
Sławko, 8 kwietnia 2014, 12:24
Ależ to wszystko odkrywcze, że aż trzeba było do tego robić jakieś analizy. Zdziwiłbym się, gdyby było odwrotnie. Tylko o czym to ma niby świadczyć?
Z mojej analizy wynika, że właściciele samochodów częściej wymieniają opony na zimę i wiosnę niż osoby, które nie mają samochodu.
Z innej analizy wykonanej w aż 146 europejskich miast wynika, że bezdomni nie płacą czynszów za mieszkanie.
A ptaki zwykle nie latają ogonem do przodu.
wilk, 8 kwietnia 2014, 15:55
Tylko chwila... Użytkownik klamotów z iOS wydaje 2-4 razy więcej, bo jego klamoty i dodatki są zwykle zwyczajnie droższe niż klamoty z Androidem. Mam nadzieję, że wpadli na to, by wziąć to pod uwagę. Z drugiej strony są też "geniusze" pokroju rodzimego blogera, który postanowił kupić nowego MacBooka Pro, bo jego roczny MacBook Pro zaczął zamulać.
merliner, 9 kwietnia 2014, 10:28
hahaha