Zawodny iPhone
iPhone to nie tylko urządzenie bardzo popularne, ale też niezwykle zawodne. Firma SquareTrade Inc. informuje, że aż 26% iPhone'ów ulega awarii w ciągu pierwszych dwóch lat. Jednak, jak się okazuje, to tylko pozornie dużo. W przeszłości było jeszcze gorzej.
Dwadzieścia sześć procent to całkiem dobrze. Pocieszające jest to, że odsetek awarii spada - mówi Vince Tseng, wiceprezes SquareTrade.
Z badań, które jego firma przeprowadziła na podstawie 25 000 reklamacji złożonych przez klientów wynika, że iPhone 3GS ulega mniejszej liczbie awarii niż iPhone 3G oraz iPhone.
Jeszcze w ubiegłym roku odsetek awarii w ciągu pierwszych 24 miesięcy użytkowania wynosił 31%.
SquareTrade przypuszcza, że odsetek awarii po dwuletnim okresie gwarancyjnym jest jeszcze wyższy. Firma szacuje go na 35 do 40 procent.
Zdaniem Tsenga spadająca liczba reklamacji to wynik opracowania lepszego, bardziej wytrzymałego na uderzenia wyświetlacza dotykowego w iPhone 3GS. Dlatego też reklamacje dotyczące wyświetlacza stanowią w tym modelu mniej niż 50% wszystkich problemów. Z drugiej jednak strony właściciele iPhone'a 3GS informują o 50% większej liczbie kłopotów dotyczących zasilania.
Gwarancja iPhone'a obejmuje też wypadki.
Komentarze (1)
Przemek Kobel, 23 czerwca 2010, 12:51
Ciekaw jestem jak w rzeczywistości wygląda obsługa gwarancyjna tego sprzętu u nas. Bo słyszałem pogląd, że na iPhone'y w Polsce gwarancji po prostu nie ma (co znacząco poprawiałoby papierowy "odsetek awarii").