Menedżerowie okradają firmy

| Ciekawostki

Co trzeci menedżer brytyjskiego przedsiębiorstwa przyznał, że odchodząc z przedsiębiorstwa, w którym niegdyś pracował, ukradł firmowe sekrety. W ramach badań firmy Hummingbird i YouGov przeprowadziły ankiety wśród 1385 menedżerów. Aż 29% dyrektorów oraz 17% zarządzających średniego szczebla przyznało się do kradzieży.

Te same badania wykazały, że kobiety są bardziej uczciwe od mężczyzn. Około 37% przedstawicielek płci pięknej stwierdziło, że nigdy nie wyniosło z firmy żadnej tajemnicy. Tak uczciwymi pracownikami okazało się jedynie 25% mężczyzn.

Eksperci uważają nie od dzisiaj, że jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla przedsiębiorstw są nie przeprowadzane przez cyberprzestępców ataki z zewnątrz, ale działania osób, które są w nich zatrudnione. Wygląda na to, że brytyjski biznes przegrywa walkę z własnymi pracownikami.

Podczas gdy w większości kontraktów o pracę zawarta jest formuła zabraniająca wynoszenia z firmy poufnych informacji, w praktyce niezwykle trudno jest monitorować przestrzeganie tego przepisu i sprawdzać, co dzieje się z danymi, z którymi pracownicy mają codziennie do czynienia - mówi Tony Heywood, wiceprezes firmy Hummingbird. Nasze badania pokazały, że pracownicy chętniej kradną dokumentacje ze szkoleń (51%) oraz podręczniki dotyczące firmowych procedur (48%), niż dokumenty finansowe (18%) i dane na temat klientów (14%) - dodaje.

kradzież informacji bezpieczeństwo