Niemcy lubią papier
Mieszkańcy USA i Wielkiej Brytanii zapoznają się z najnowszymi informacjami przede wszystkim za pośrednictwem internetu, a Niemcy wciąż wolą papierowe gazety. Takie wnioski wypływają z badań prowadzonych w Niemczech, Wielkiej Brytanii, USA, Danii i Francji przez University of Oxford.
Aż 20% obywateli Wielkiej Brytanii przynajmniej raz w tygodniu dzieli się newsami na serwisach społecznościowych. Jednocześnie poddani Jej Królewskiej Mości są najmniej skłonni płacić za dostęp do online’owych informacji.
Reuters Institute Digital News Report informuje również, że 28% mieszkańców USA i Wielkiej Brytanii czyta najświeższe doniesienia na ekranie urządzenia przenośnego, a 60% brytyjskich posiadaczy tabletów przyznaje, że regularnie odwiedza witryny z newsami.
Największymi konserwatystami odnośnie sposobu korzystania z informacji są Niemcy. Aż 70% badanych przyznało, że czyta drukowane gazety.
Z kolei Amerykanie i Brytyjczycy są znacznie bardziej zainteresowani informacjami biznesowymi i ekonomicznymi niż mieszkańcy pozostałych trzech krajów. Sami zaś Brytyjczycy uważają informacje o celebrytach za ważniejsze, a informacje o polityce za mniej ważne, niż mieszkańcy USA, Francji, Danii i Niemiec.
Generalnie rzecz ujmując kraje Europy pozostają w tyle za USA zarówno jeśli chodzi o dzielenie się informacjami, jak i o korzystanie z cyfrowych mediów.
Komentarze (0)