Jedzący ze straceńcami
Osoby mieszkające w centrum Toronto mogą skorzystać z serwisu cateringowego, serwującego ostatnie posiłki amerykańskich przestępców. Last Meals Delivery Service to pomysł Paula Kneale. Na obiad czy kolację trzeba przeznaczyć 20 dolarów, czyli równowartość więziennej stawki żywieniowej w USA.
Zamówienie nie jest realizowane natychmiast, na posiłek z seryjnym mordercą lub gwałcicielem trzeba się zdecydować z kilkudniowym wyprzedzeniem. Jest dostarczany w papierowej torbie. Na aluminiowych pojemnikach widnieją personalia i numer więzienny przestępcy. W skład kompletu wchodzą też płyta DVD z nagraniem doświadczeń towarzyszących śmierci klinicznej oraz maska. Niestety, wycięto tylko otwory na oczy, na czas jedzenia trzeba więc ją zdjąć. Zamawiający zdaje się na ślepy los, ponieważ sam nie wybiera posiłku. Ktoś robi to za niego.
Tradycja podawania ostatniego posiłku osobie skazanej na karę śmierci jest bardzo stara. Odwoływali się do niej starożytni Grecy, Chińczycy, Rzymianie czy Egipcjanie. Aztekowie posuwali się nawet o krok dalej, karmiąc przez dłuższy czas ludzi składanych bogom w ofierze. W Europie ostatni posiłek miał znaczenie symboliczne. Przyjmując go, skazany wybaczał sędziemu, katowi i innym osobom zaangażowanym w egzekucję. Gdyby tego nie uczynił, prześladowałby potem nieszczęsnych jako duch.
Komentarze (77)
thibris, 7 listopada 2008, 14:14
Ludziom się już całkiem w głowach posmyrało. Polityka się znudziła, Hollywood się znudził, pora na nowe celebrities ! Wiem, że taka tendencja trwa już od dawna, ale gdzieś muszą być granice chyba. Co następne ? Talk show prowadzone przez morderców i gwałcicieli ? A może album z naklejkami dodawanymi do czipsów ? A może własny program w tv i dwuznacznie brzmiące tytuły pop(k)ul(tural)arnych programów "Jak oni śpiewają, Skazani tańczą na lodzie, Mam talent" ??
waldi888231200, 7 listopada 2008, 14:47
Policzmy:
20dol razy cztery osoby (rodzina) daje = 80dol /dziennie
80 razy 30 dni daje = 2 400dol miesięcznie razy przelicznik 2,5zł daje = 6000zł na jedzenie dla Rodziny w Polsce - nawet połowy tej kwoty taka rodzina przeznaczyć na jedzenie nie może - co oznacza że Polacy są niedożywionym narodem i muszą jeść byle gówno bo ich na normalne jedzenie zwyczajnie nie stać.
azzzzz, 7 listopada 2008, 14:51
gdzies czytalem o tym ze ludzie w usa zapisuja sie na jakies listy zeby pozniej moc obejrzec np. egzekucje na zywo...
itneron, 7 listopada 2008, 16:20
Zgadzam się z Tobą thibris w 100 %. Większa część ludności na świecie ma "trochę" nierówno pod sufitem : Priorytety i autorytety się im całkiem poprzestawiały. Gwałciciele i seryjni mordercy to powinni się obawiać, czy ich społeczeństwo nie zlinczuje za takie postępowanie. A tu proszę... Za niedługo będą autografy rozdawać : Trzeba się tylko zastanowić, gdzie leży przyczyna takiego "spaczenia" społeczeństwa ???
waldi888231200, 8 listopada 2008, 00:37
Tomek, 8 listopada 2008, 01:07
Wiecie co? Rzygać mi się chce na takie postępowanie. Coraz gorsze rozrywki sobie wymyślają, by zarabiać. Jakim trzeba być potworem by czerpać rozrywkę z istoty (bo nie nazwę takiego czegoś człowiekiem) która bez przeszkód zamordowała człowieka, albo nawet wielu ludzi? Czy ci debile nie zdają sobie sprawy ile cierpień to przyniosło ofiarom i rodziną ofiar. Ja mam inny pomysł dla najgorszych zwyrodnialców: zróbmy publiczne egzekucje, nie po to by ludzie mieli rozrywkę, tylko po to by każdy mógł zobaczyć co go spotka za takie postępowanie.
Jesteście za karą śmierci tak jak Ja, czy przeciwko?
itneron, 8 listopada 2008, 12:28
Tomku nie mogę Ci jednoznacznie powiedzieć, czy jestem "za", ale mogę stwierdzić, że jestem za "zaostrzeniem" prawa, a przede wszystkim za zaostrzeniem kar za zabójstwo.
k0mandos, 8 listopada 2008, 12:40
Kara śmierci ma sens przy sprawnym sądownictwie oraz bardzo precyzyjnie określonych procedurach, biorąc pod uwagę kulturę i tradycję narodu (np. kary śmierci za homoseksualizm w krajach arabskich). Innymi słowy, w Polsce kara śmierci przyniosłaby z pewnością niewinne ofiary.
Kara śmierci w sprawnym systemie sądownictwa powinna być za morderstwo (oczywiście bez podłoża emocjonalnego, czy zaburzeń psychicznych) oraz brutalny gwałt i pedofilię.
Bardzo ważną sprawą jest orzekanie niepoczytalności - w Polsce zbyt łaskawie się podchodzi o łżących psów.
waldi888231200, 8 listopada 2008, 18:59
Ludzie o czym wy mówicie, żeby takie propozycje forsować sami powinniście być bez skazy (przypomnijcie sobie ile razy przycisnęliście mi bana za nic, tak ze zwykłej zwierzęcej przyjemności) to nie jest temat dla was.
Jeśli nie dałeś mu życia jak możesz decydować o odebraniu mu go?? Czym się od niego wtedy będziesz różnił??
Sebaci, 8 listopada 2008, 19:40
Ale nikt Cię jeszcze nie zabił.
Co do kary śmierci - jestem za. Do tego chłosta za kradzieże (dopuszczalne wyjątki).
k0mandos, 8 listopada 2008, 20:49
A to ciekawe, masz jakieś statystyki z tym związane?
Tak już na Twoją przyszłą odpowiedź:
"Karma dodatnia to coś do odrobienia, ujemna to zasługa, a jej brak to brak potrzeby odradzania." Wkręciłeś się w masochizm?
waldi888231200, 8 listopada 2008, 22:29
No i o tym piszę (reaktywacja to drugie życie które tu marnuję) ;D
Nie rozmawiasz z tym samym waldim tamten który w Was wierzył umarł !
Tomek, 8 listopada 2008, 22:56
Bardzo dobry pomysł. Popieram.
1. Mordercy najgorszych kategorii
2. Za szczególne okrucieństwo względem człowieka
3.Za współudział, namawianie, i pokrewne. Także za próbę zabójstwa.
4. gwałciciel/Pedofil, który dobrowolnie podczas wyroku nie podda się kuracji i operacji. Chyba lepiej było by ich jednak pozamykać dożywotnio
5. Koniec sielanki kryminalistów, niech zapierdzielają za jedzenie przy robieniu autostrad
Czy w.w. opcje zaostrzenia uważasz za możliwe?
waldi888231200, 8 listopada 2008, 23:11
Gdyby wszyscy byli biali to powyższy tekst byłby szary.
ZolV, 9 listopada 2008, 00:22
Waldii : jak umieszczasz link do filmow, to prosze Cie, dodawaj opis ostrzegajacy przed jego zawartoscia.
Innych informuje, ze film od Waldiego jest o odkryciu kolejnej teorii spiskowej dziejow
waldi888231200, 9 listopada 2008, 00:58
Ok. Teraz coś dla ludzi o silnych nerwach :
http://www.youtube.com/watch?v=jJnBZn4Cwfw&feature=related
itneron, 9 listopada 2008, 13:08
Tak. Zgodzę się. Z tym, że oczywiście każdy przypadek należy rozpatrzyć osobno i uważnie. I dlatego w przypadku kary śmierci (jak zauważył k0mandos) liczy się sprawne sądownictwo. Bardzo mi się podoba pomysł z przymusową pracą w więzieniach. Oglądałem dzisiaj rano program pana Cejrowskiego Mówił, że w Meksyku więzień płaci za jedzenie. Może na nie zarobić, bo za pracę mu płacą. Jak nie będzie pracował, to nie będzie jadł. A w Polsce... podatnicy na takiego robią : Poruszę jeszcze problem pseudokibiców i innych wandali, bo strasznie mnie irytuje. Dewastują co im się pod rękę podwinie, biją każdego, kto im się nie spodoba. Normalny obywatel nie może czuć się bezpiecznie na ulicy i do tego płaci za naprawianie szkód przez nich wyrządzonych. Widocznie kary dla nich są za mało odstraszające, skoro nie boją się tego robić.
Sebaci, 9 listopada 2008, 16:53
Uważaj, bo mogłeś paść ofiarą manipulacji medialnej. Częstą łżą na takie tematy.
Waldi - genialny filmik.
k0mandos, 9 listopada 2008, 17:11
Chłosta to zła kara - przestępca powinien być motywowany do naprawienia tego, co zepsuł, Stąd, tak jak ktoś pisał o odcinku Cejrowskiego, umożliwienie więźniom zapracowania na godne odbycie warunków karnych jest bardzo dobrą i ekonomiczną drogą - słowem, praca ma być ciężka, aby odczuł, że jest to forma kary, lecz powinna być bardzo dobrą perspektywą w stosunku do leżenia w koju, np. bez jedzenia, wody, światła, mydła itd.
Za to samo cielesne karanie może powodwać jedynie wzbudzającą się agresję, chęc do zemsty i opór przeciw jakiejkolwiek resocjalizacji.
Kara śmierci za namawianie do zbrodni/zamówienie morderstwa to przesada. W tych przypadkach resocjalizacja ma dużą szansę na pozytywny efekt.
itneron, 9 listopada 2008, 18:03
Nie padłem niczyją ofiarą Po prostu, gdy widzę w polskich miastach poniszczone ławki, kosze na śmieci, przystanki i popisane ściany to aż mnie nosi.
Sebaci, 9 listopada 2008, 18:35
k0mandos: jedno z drugim się nie wyklucza. Nie pisałem, by karać tylko cieleśnie. Chłosta + więzienie, w którym musieliby na swoje zapracować, jak najbardziej.
Surowa kara ma przede wszystkim odstraszać innych przed popełnieniem danego czynu, a nie resocjalizować! To jest akurat mniej ważne.
k0mandos, 9 listopada 2008, 21:17
Z takim podejściem zamiast leczyć pedofilii, lepiej ich wieszać, prawda? Wtedy innych strach wyleczy.
Resocjalizacja jest bardzo ważna! Nie możemy chełpić się zasadą "Oko za oko, ząb za ząb" który jest po prostu prymitywna.
Gdyby przestępcy zarabiali na swoją resocjalizacje, wtedy na prawdę człowiek w Polsce czułby się o wiele bezpieczniej. Zastanów się nad przyczynami zbrodni, nad wychowaniem społeczeństwa itd.
Nie mówię, że kara nie ma być surowa, ale nie zgadzam się z tym, że przede wszystkim być postrachem - byłaby to forma zastraszania społeczeństwa. Czy to nie jest również prymitywne? Czy to Cię nie ogranicza? Stosujemy się z pewnych reguł, które został ustalone i które akceptujemy, znamy konsekwencje, dlaczego mamy być nimi zastraszani? Czytałeś Zbrodnię i Karę?
k0mandos, 9 listopada 2008, 21:20
To są zazwyczaj ludzie, którzy nie są świadomi ilości pracy włożonej w stawianie ławek, koszów, przystanków itd. Słowem - trzeba im to uświadomić.
Swoją drogą, zastanawiałem się kiedyś nad ciekawą koncepcją. Gdyby zebrać powiedzmy z 1000 takich gnojów, i wypożyczyć im np. Chińczykom (za pieniądze, wędrujące do budżetu) na budowę linii kolejowych w wysokich górach.
mikroos, 9 listopada 2008, 21:45
Wypożyczenie ich Chińczykom byłoby nieopłacalne z dwóch powodów:
1. Władze chińskie zapłaciłyby nam wg opłacalnych dla siebie stawek, które byłyby żenująco niskie (choć faktem jest, że ich utrzymanie tam byłoby z kolei śmiesznie tanie w porównaniu do Polski).
2. Mamy wystarczająco wiele brudnych ulic i niewymalowanych płotów u siebie
Do budowy autostrad bym nie zatrudniał - wolałbym płacić za nie więcej, ale mieć większą pewność, że są wybudowane przez specjalistów i wytrzymają nieco dłużej. Tak, wiem, ze nawet teraz nie jest pod tym względem idealnie, ale zatrudnienie skazańców pogorszyłoby sytuację jeszcze bardziej.