Miliony ofiar telefonicznych oszustów
Microsoft informuje, że w ciągu pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku ponad 3 miliony osób padły ofiarą oszustów podających się za pracowników wielkich firm technologicznych. Oszuści nawiązują kontakt telefoniczny, podając się często za pracowników Microsoftu, i informują ich o rzekomych problemach z komputerem. Twierdzą, że rozwiązanie problemu wymaga, by użytkownik dał im dostęp do komputera i zapłacił za usługę. Innym sposobem jest zarażenie komputera adware'em, które informuje o rzekomych problemach i wyświetla numer telefonu, pod który należy zadzwonić, by je rozwiązać.
Zdaniem Microsoftu, oszuści to często amerykańskie przedsiębiorstwa, które komunikują się z ofiarami za pośrednictwem zagranicznych centrów telefonicznych.
Komentarze (1)
Rowerowiec, 20 czerwca 2015, 23:32
Widzę, że to powrót do praktyk z lat 90tych