Cios poniżej pasa pirata
W Australii rusza nowa kampania reklamowa, która ma skłonić jeżdżących za szybko kierowców (założono, że większość z nich to młodzi mężczyźni) do zdjęcia nogi z gazu. Głównym zamysłem było zakwestionowanie męskości rajdowców.
Wiadomo już, że obrazy ludzi, którzy zginęli w wypadkach, nie wpłynęły na ograniczenie prędkości. Stąd pomysł RTA (Roads and Traffic Authority) z Nowej Południowej Walii na serię spotów z kobietą w roli głównej. Widząc jadącego zbyt szybko kierowcę, ładna blondynka, i nie tylko ona, wykonuje charakterystyczny gest: porusza zgiętym małym palcem, co oznacza mały członek. Pojawia się też napis: "Jedziesz z nadmierną prędkością? Nikt nie myśli o tobie: wielki”.
Koszty akcji to 1,9 mln dolarów australijskich, czyli 1,6 mln dolarów amerykańskich. Jej celem jest wykreowanie wśród młodych panów następującego skojarzenia: przekroczenie dozwolonej prędkości to nieakceptowane społecznie zachowanie. Reklamy społeczne tej treści pojawią się w telewizji, kinach, Internecie i na przystankach autobusowych. Przygotowano też klip, który można obejrzeć w Sieci.
Twórcy nowej kampanii postanowili zrezygnować ze straszenia. Ludzie są przyzwyczajeni do przerażania podczas oglądania filmów czy gry na komputerze.
Nadmierna prędkość jest w Nowej Południowej Walii przyczyną 40% wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Statystyki polskie są niemal identyczne. W 2005 roku nadmierna prędkość przyczyniła się do śmierci 1687 osób, czyli 40% wszystkich zabitych w wypadkach drogowych.
Komentarze (0)