Chrome przed Internet Explorerem

| Technologia
Google

Adobe, powołując się na dane z własnej platformy analitycznej, poinformowało, że po raz pierwszy w historii Google wyprzedził Microsoft na amerykańskim rynku przeglądarek. Według danych Adobe Digital Index (ADI) na liczonym łącznie rynku mobilnym i komputerów stacjonarnych udziały przeglądarki Chrome wyniosły w kwietniu 31,8%. Tymczasem Internet Explorer, który jest praktycznie nieobecny na rynku mobilnym, miał udziały rzędu 30,9%. Na trzecim miejscu, z 25-procentowym udziałem, uplasowało się Safari. Firefox, który podobnie jak IE, ma minimalne udziały w rynku mobilnym, znalazł się na odległym czwartym miejscu z 8,7-procentowym udziałem.

Rosnące znaczenie rynku mobilnego spowodowało, że dwaj główni gracze – Google i Apple – zaczynają zagrażać na rynku przeglądarek pozycji Microsoftu.

Dane Adobe nie są jednak tak niepokojące dla firmy z Redmond jak mogłoby się wydawać. Adobe w swoim badaniu bierze pod uwagę około 10 000 witryn zorientowanych na klienta indywidualnego. Tymczasem Internet Explorer jest najsilniejszy na rynku przedsiębiorstw. Jednak menedżerów Microsoftu powinien martwić trend widoczny w badaniach. Nawet tam, gdzie pod uwagę brany jest ogólnoświatowy rynek i gdzie uwzględniane są wizyty na różnych typach witryn, wyraźnie widać, że Internet Explorer traci względem Chrome'a i Safari. To jeden z powodów, dla których Microsoftowi zależy na odniesieniu sukcesu na rynku mobilnym.

przeglądarka Chrome Internet Explorer rynek mobilny Microsoft Google