Przełomowy ray-tracing
Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.
Tak olbrzymi postęp możliwy jest dzięki specjalnym algorytmom, które są implementowane w układach scalonych. Opracowana przez Caustic Graphics platforma CausticRT umożliwi przyspieszenie ray-tracingu za pomocą GPU i CPU. Składa się ona z koprocesora CausticOne oraz API CausticGL bazującego na OpenGL. Dzięki nim powinny pojawić się niezwykle realistyczne efekty w grach i filmach.
Jon Peddie, z firmy Jon Peddie Research mówi: Caustic Graphics dokonało przełomu dzięki niewielkiemu akceleratorowi sprzętowemu i bardzo innowacyjnemu oprogramowaniu.
Caustic jest zarządzana przez osoby, które wcześniej pracowały w takich firmach jak Autodesk, Apple, ATI, Intel czy Nvidia.
Szczegółową ofertę Caustic Graphics poznamy już w kwietniu.
Komentarze (9)
Pan_Feanor, 11 marca 2009, 13:49
Czyli wstrzymywanie się przed upgradem sprzętu jak najbardziej wskazane. nie tylko ze względu na kurs dolara
mikroos, 11 marca 2009, 13:52
Przecież tak było i będzie zawsze, że upgrade się w danej chwili "nie opłaca", bo jutro będzie lepszy sprzęt to nic nowego przecież
programista, 11 marca 2009, 14:12
Oby to była prawda już dawno na to czekam.
Pan_Feanor, 11 marca 2009, 14:33
Opłacało się kupić kompa w sierpniu jak dolar stał po 2,2zł a nie teraz jak stoi 3,7 To jednen z wyjątków potwierdzających regółę że warto czekać
thibris, 11 marca 2009, 20:18
Na te układy na pewno przyjdzie poczekać dość długo. Jeśli chodzi o zasobność naszych portfeli to jeszcze dłużej
Ja z upgrade komputera nie czekałem - kupiłem około rok temu i dałem dość średnie pieniądze za sprzęt high-endowy. Do dzisiaj nie mam żadnych problemów w uruchomieniu najnowszych produkcji w najwyższych możliwych detalach. Śmiało mogę powiedzieć że ogranicza mnie monitor LCD
mb002, 11 marca 2009, 21:50
Niedawno sprawdzałem z ciekawości wartość mojego komputera i okazało się że teraz jest droższy o ~15%, niż gdy kupowałem go w czerwcu ubiegłego roku
Pan_Feanor, 11 marca 2009, 23:16
Też nie mam problemu z wydajnością nawet w nowych grach na moim 5 letnim (z mini upgrejdem) sprzęcie. Do tego wystarczy w miare konkretna grafika, natomiast programy w szczególnosći do obróbki grafiki i renderowania, do tego office w tle i komputerek nie wyrabia, 2 rdzenie to było by coś (nielicząc opery z kilkoma zakładkami). Chociaż nowe giery w HD i full AA to miła sfera mażeń
azzzzz, 12 marca 2009, 14:19
ja idealnie sie wstrzelilem i zmienilem leciwy juz kompa z agp i na s939 na nowy w pazdzierniku '08 2 tygodnie po zakupie ceny poszly w gore tak, ze za te same czesci musialbym zaplaci ~500zl wiecej
wilk, 12 marca 2009, 18:09
Jeśli będzie to 20 razy szybsze niż obecnie i nie nastąpi żaden spadek jakości, to faktycznie będzie to spory przełom. A jeszcze fajniej jakby to wykorzystywało Radiosity. Artykuł ten niestety nie wspomina, że ów karta będzie tylko akceleratorem dodatkowym, nie zastąpi zwykłej karty graficznej. Coś w deseń kultowego wręcz VooDoo. Aż z sentymentu odpaliłem swój zaliczeniowy ray-tracer w C++. Szkoda, że rendering 5 sfer, 6 trójkątów, płaszczyzny i mgły w 1024x768 i przy głębokości do pięciu odbić, zajmuje aż 10 sekund.